Windows XP-updates verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik bezig met mijn compie wat op te schonen. Dus .. eerst even gekeken in "Instellingen - configuratiescherm - software". Daar zie ik bij "Software-updates voor Windows XP" een aantal bestanden die beginnen met "Windows XP Hotfix - KB..en een aantal cijfterjes" - of een aantal bestanden die beginnen met "Beveiligingsupdates voor Windows Xp (KB..en een aantal cijfers) - of een aantal bestanden die beginnen met "Update voor Windows Xp (KB.. en een aantal cijfertjes)".
Mogen die bestanden verwijderd worden, of zijn die onontbeerlijk voor de goeie werking van mijn computer???

Alvast bedankt voor jullie tips.

Geert:thumb:

Ik denk dat het dom zou zijn ze te verwijderen bij een volgende windows update installeer je ze allemaal weer opnieuw.
Dat zijn allemaal patches voor fouten in het microsoft besturingsysteem.

Die hotfix moet je niet verwijderen, dat heb ik ook al een keer gedaan, toen kon ik ook alles weer opnieuw installeren.

Deejay59 zei:
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik bezig met mijn compie wat op te schonen. Dus .. eerst even gekeken in "Instellingen - configuratiescherm - software". Daar zie ik bij "Software-updates voor Windows XP" een aantal bestanden die beginnen met "Windows XP Hotfix - KB..en een aantal cijfterjes" - of een aantal bestanden die beginnen met "Beveiligingsupdates voor Windows Xp (KB..en een aantal cijfers) - of een aantal bestanden die beginnen met "Update voor Windows Xp (KB.. en een aantal cijfertjes)".
Mogen die bestanden verwijderd worden, of zijn die onontbeerlijk voor de goeie werking van mijn computer???

Alvast bedankt voor jullie tips.

Geert:thumb:

ja kan ze verwijderen maar ze zijn via windows update geinstalleerd om je computer beter te laten werken of te beveiligen dus ik zou ze laten staan als ik jou was :p

Wat je ziet in je configuratiescherm zijn enkel vermeldingen, als je de vermelding verwijdert, verwijder je niet de bestanden die daaraan vasthangen.

In c:\WINDOWS zitten een heleboel verborgen/gecomprimeerde mappen die de deïnstallatie-informatie bevatten van de hotfixes:
uninstallers.gif

Als je deze mappen verwijdert, verwijder je niet de hotfix, maar wel de mogelijkheid om de hotfix ooit te deïnstalleren. Als je computer prima werkt, is er dus eigenlijk geen reden om die mappen niet weg te gooien.

Ga in je verkenner naar extra >> mapopties.
Klik op het tabblad weergave.
Onderaan het keuzelijstje, duid je deze optie aan:
expl_hidden_off.gif

Bevestig met OK.

In de map c:\WINDOWS\ selecteer je alle mappen die beginnen met $ en het woord uninstall bevatten. Deze mappen zijn (omdat ze gecomprimeerd zijn) vaak in het blauw aangegeven. Verwijder nu al deze mappen.

NOTA: De map $hf_mig$ mag je NIET mee verwijderen.

Het enige wat je daarna nog moet verwijderen zijn de verwijzingen naar de uninstallbestanden in je configuratiescherm. Dat doe ik het liefst met CCleaner.
(Vink de "Yahoo Toolbar" even uit tijdens de installatie)

Als je het programma opent, zie je een onderdeel "gereedschap". Klik op dat icoon. Bij het onderdeel "Deïnstalleer programma's" zie je een aantal beveiligingsupdates (bovenaan) en een aantal hotfixes (onderaan). Klik deze een voor een aan en druk telkens op de knop waarde verwijderen.

Daarna is alles weer netjes en is je pc een 300MB lichter geworden. :)

James :)

Laatst bewerkt:
James007
Heb net de verborgen/gecomprimeerde mappen die de deïnstallatie-informatie bevatten van de hotfixes verwijderd.
Heb ook de CCleaner gedownload, maar de beveiligingsupdates en hotfixes staan er nergens tussen?
Is dit belangrijk om toch te doen?
Alvast bedankt.

@ullie2,

Welkom op Helpmij.:)

Graag even een eigen topic aanmaken. Je reageert nu in een topic van 2006, deze is niet actueel meer. Daarnaast is het niet toegestaan om mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan