Windows XP upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb windows XP home met alle nieuwe update`s geinstalleerd maar een aantal dingen aan windows XP home kun je niet uitvoeren wat wel weer met windows XP Prof. kan. Ik heb wel eens gezien dat ze windows dan upgraden van home naar profesional en wil dat ook graag, alleen weet niet hoe dat moet of je iets moet downloaden ofzo. Wie weet het?

Groetjes,

ja ik heb wel de profesionnal cd thuis liggen alleen is wel illigaal.... En dan moet ik dus kiezen voor UPGRADE i.p.v nieuwe installatie... Maar blijven dan die bestanden bijvoorbeeld office nog wel werken of msn.....

en is windows nog nog legaal eigenlijk? En het is een SP1 windows xp prof cd dat maakt ook niet uit?

Heb je nu een legale xp home?

Zo ja door te upgraden met een illegale xp pro heb je opeens geen legale windows meer

ja ik heb wel een legale windows xp home, een orginele cd maar geen legale windows xp Profesional.

Je kunt je Home versie ook eerst aanpassen, en een nieuwe cd van branden, hou je gewoon je licensie, lees hier hoe dat gaat.

Heel heel erg bedankt.... Alleen ja Engels niet al me beste taal maarja probeer eruit te komen.... dus ik moet gewoon die 5 stappen volgen zie hier onder: (in het engels)

yes indeed, you can't change an installed Windows but only your Installation CD (or even a recovery CD in case the manufacturer had not left out important parts)
Here's the detailed breakdown you asked for.

1. Copy the root directory and the i386 directory of the WindowsXP CD
to your harddisk
2. Extract the Bootsector of your WindowsXP CD
3. Change 2 Bytes in i386\Setupreg.hiv :
a) Open Regedit
b) Highlight HKEY_LOCAL_MACHINE
c) Menu: File -> Load Structure -> i386\Setupreg.hiv
d) Assign an arbitrary name to the imported structure e.g. "Homekey"
e) Goto HKEY_LOCAL_MACHINE\Homekey\ControlSet001\Services\setupdd
f) edit the binary key "default" and change "01" to "00" and "02" to
"00"
g) Highlight "Homekey" and select menu: File -> unload structure
4. Burn your new XP Pro CD
5. Install WindowsXP as usual. Your XP Home Key will work.

Note: You cannot apply SP2 to such a WindowsXP Pro, so step 1.b)
might be to integrate SP2 in your Installation CD

Please check the menu-entries as I don't owe an English copy of
XP and have to guess them.

Toch deze stappen?

Groetjes, Pim

Ja, en ook SP2 erin slipstreamen, is een goede optie, ook kun je eventueel de SATA/RAID drivers erin slipstreamen, daar is voldoende over te vinden.

Hallo allemaal, Wie kan mij helpen met windows van home naar pro te zetten want staat in engels en snap het allemaal niet hoe of wat?

Groetjes, Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan