Windows XP Upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
68
Hallo mensen,

Ik heb nu Windows XP Professional geinstalleerd staan op mijn PC. Ik wil graag upgraden naar Windows 7. Nu de vraag: is het waar dat je alleen een schone installatie kan uitvoeren naar Windows 7? Want ik kan voor 47 euro een licentie van Windows 7 krijgen, maar dat is upgrade only.
 
Het is niet verplicht om een schone installatie van windows XP te hebben, echter is dat wel heel sterk aan te raden, dit om te voorkomen dat de installatie van Windows 7 meteen al vervuild is met programma's en andere rommel die meekomt vanaf een draaiende XP installatie.
 
Upgraden kan je toch niet op een schone pc. Je moet volgens mij toch over XP heen of vergis ik mij?
 
Misschien heb ik het iets verkeerd geformuleerd, mijn vraag is of je wel xp kan upgraden naar windows 7. De licentie die ik kan krijgen is upgrade only, dus ik kan er geen losse installatie mee doen. Is dit mogelijkl? of kun je allen een upgrade xp ==> vista doen?
 
Als je die upgrade koopt kun je daar een nieuwe installatie mee doen. Je start op van de win 7 dvd en je begint. Windows zal dan zelf je oude xp-schijf gaan formatteren en daarna beginnen met een nieuwe schone installatie.

Let wel niet eerst zelf je schijf gaan formatteren anders installeert windows 7 niet.

P.s. je kunt je windows XP inderdaad niet upgraden( met behoud van je programma's) die optie zal je dan ook niet kunnen gebruiken.
 
Okee bedankt voor de reactie. Dus de Upgrade only DVD van Windows 7 kan ik wel gewoon gebruiken vanaf Windows XP? Dat hij de programma's niet behoud etc maakt me niet zoveel uit. Het ging me erom dat ik niet straks een licentie van 47 euro koop en er vervolgens niks mee kan.

Ik heb nu Windows XP Professional 32 Bit, maakt het wat uit welke versie ik van Windows 7 aanschaf?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan