Windows XP van 2000 PC halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Ik heb op een wat oudere PC Windows 2000 geinstalleerd, hier stond een niet legale versie op van XP Pro. Omdat op de XP Pro veel dingen niet konden door de strenge anti pirate beveiliging heb ik er een niet legale versie van Windows 2000
er opgezet omdat hier die beperkingen waarschijnlijk minder gelden.
Windows 2000 draait prima, alleen denk de PC dat er ook nog steeds XP opstaat, waarschijnlijk omdat de map van 2000 WINNT is en die van XP WINDOWS.
XP werkt verder niet meer.
Hoe kun je XP er helemaal af halen, zadat ik ook geen keuze meer hoef te maken van een OS bij het opstarten van de PC.

Je hebt je PC toch helemaal geformateerd toen je 2000 instaleerde?

Dan moet XP er wel af zijn.

Onder XP doe je het zo:

Ga naar:
start / uitvoeren / type dan: msconfig en geef een enter

Ga dan naar het tabblad boot.ini en klik dan op: alle opstartpaden controleren

Windows past dan het bestand aan en het vorige OS moet dan verdwenen zijn.

Maar omdat XP bij jou niet meer werkt, moet je het via W2000 doen , ik heb geen W2000 meer op de PC staan, en weet dus niet 100% zeker of dit zal werken. Probeer het gewoon eens.

Onder XP doe je het zo:

Ga naar:
start / uitvoeren / type dan: msconfig en geef een enter

Ga dan naar het tabblad boot.ini en klik dan op: alle opstartpaden controleren

Windows past dan het bestand aan en het vorige OS moet dan verdwenen zijn.

Maar omdat XP bij jou niet meer werkt, moet je het via W2000 doen , ik heb geen W2000 meer op de PC staan, en weet dus niet 100% zeker of dit zal werken. Probeer het gewoon eens.

MSconfig werkt niet:
34011527ro7.png

PS. Ik had beter een NL Windows kunnen nemen tenslotte ben ik dom en ken dus geen engels.

Laatst bewerkt:
download anders CCleaner (in het Nederlands)

daarmee ruim je o.a. de resten op van eerdere bestanden dus probeer zo eens om XP volledig te verwijderen

Je bent er bijna...

je moet één regel zakken

dus op xp staan, want dat is de boosdoener

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de Map: WINDOWS verwijderd (gewoon met Delete)
Vervolgens:Start > Run (Uitvoeren) > msconfig > OK > BOOT.INI > Check all boot paths (alle opstartpaden controleren)
Dit bevestigt en toegepast, en jawel ik kan nu mn PC opstarten zonder een selectie te moeten maken uit Windows 2000 of XP.
XP is er nu helemaal af, nouja de PC denkt in ieder geval dat ie er helemaal af is.

Laatst bewerkt:
dus even enkele conclusie's:

- je bent niet dom, want je hebt het staartje van het probleem toch mooi opgelost (al heb je een dag gewacht voordat
je een regel ging zitten, zoals ik eerder aangaf). Soms moet je zelf over de brug komen, en niet hopen dat iemand
je aan het handje neemt.
- Engels is verbonden aan het werken met computers: leer wat basisbegrippen.
check all boot paths heb je weten te vertalen naar het Nederlandss
- onderschat jezelf niet

en vooral:
ga eens wat studie doen over het indelen van je harde schijf met partitities. Dat is echt niet lastig als je de hoofdlijnen weet, en in de praktijk erg handig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan