Windows XP verwijderen en herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snaperniksvan

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Berichten
25
hallo, ik zou graag mijn windows XP willen verwijderen en herinstalleren. Ik heb de PC via de WIndows XP Home edition opgestart en heb toen op R gerdrukt.
Nu zit ik bij een scherm waarop staat:

1: C:\WINDOWS

Bij werlke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?
(Druk op ENTER om te annuleren)

wat moet ik nu doen om te herstellen?
 
Gewoon vanaf Cdrom opstarten ,Eerst in Bios Je Cdrom als eerste Boot zetten
 
Wat wil je eigenlijk Snaperniksvan?
Herstellen of opnieuw installeren?

Apoe gaf antwoord m.b.t. herstellen want jij had het over de r van repair.

Ook had je het over "XP willen verwijderen en herinstalleren"
Wil je formatteren en een setup voor een nieuwe Windows dan moet je doen wat Bandit123 je schreef.
 
Laatst bewerkt:
Bijkomende informatie

Inderdaad, in je bios de cdrom op eertse boot zetten, en opstarten via cdrom
Dan de partitie 1 verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken om te herinstaleren
 
als je hem wilt verwijderen kun je het best opstarten van cdrom,negeer melding van dat er al versie van XP is geinstaleerd,maar kies wel voor volledig formatteren

wil je XP herstellen kies dan niet voor de eerste R (start op dat punt de herstelconsole) maar druk op ENTER later krijg je weer de mogelijkheid om op R te drukken en dan start een herstel instalatie ( de systeembestanden worden vervangen door de originele systeembestanden overigens lijkt het wel een gewone instalatie maar je persoonlijke bestande en geinstaleerde programas blijven bewaard)),ga na herstelinstalatie wel meteen naar Windows Update
 
Het lijkt me handiger als we even het antwoord van Snaperniksvan afwachten...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan