Windows xp verwijderen en in dos komen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bertd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wil graag windows xp verwijderen van mijn pc, maar moet daarvoor in dos komen. Mijn dvdrom speler is kapot, dus lukt niet om met windows xp dvd in dos te komen voor format.
Weet iemand hoe ik dusdanig in dos kan komen, zodat ik kan formatteren?

Je kan in het DOS venster komen door de opdracht cmd uit te voeren.

Tardis

ja en dan kun je niet formatteren als je dat doet.

Je schrijft dat je cd speler niet meer werkt.
Is deze helemaal stuk of....
Heb je al een xp cd in je cd speler gedaan en toen opnieuw opgestart.
Staat je cd speler wel als eerste boot in de bios.
Heb je misschien nog een diskette station in je computer zitten.

Hoi,

Heb je nog een floppy-drive in jouw computer zitten? Dan zou je een opstartbare floppy kunnen maken.

Een andere mogelijkheid is om van een usb-stick af te starten. Als je windows XP wil opnieuw wil installeren vanaf usb-stick dan heb je hier een beschrijving hoe je dat kunt doen.

Hoi,

Dan zal je de enigste zijn die dat denkt, schrijf je gedachte dan eens hier op;)

@Tardis,

Weet wel zeker van niet, de C-schijf is op dat moment in gebruik door Windows en kan niet geformatteerd worden.

Ja, maar wat wil je dan op C in dos doen?

Beter gebruik je de Windows XP cd om in de herstelconsole te komen....
DOS ondersteund geen NTFS, en grote kans dat je c-partitie NTFS geformateerd is...

Aangezien je CD speler defect is kun je ook de herstelconsole installeren, normaliter heb je daar de cdrom voor nodig van XP, maar als je combofix download:

http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden

En start, vraagt ie of hij de herstelconsole moet installeren, accepteer dat en sluit het programma daarna af.
Als je dan je pc herstart, vraagt hij voor het laden van windows of je windows wilt starten of de herstelconsole....

Greetz, Temmink

Gebruik gewoon de USB functie met Killdisk erop.
Op die manier kill je windows en wordt alles eraf gegooid, vervolgens een cleane install met zoals eerder vermeld een installatie per USB (Natuurlijk eerst de installatie op usb zetten VOORDAT je gaat killdisken).

Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan