Windows XP via switch geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Hallo,

Ik heb hier 2 pc's staan. Deze wil ik via een switch van sitecom op internet krijgen.
PC 1: Windows 7
PC 2: Windows XP

Nu gaat pc 1 meteen op internet, hoef ik niks aan te veranderen.
PC 2 heeft wel verbinding maar wil niet op internet, wel kan ik naar PC 1 pingen.

Bij PC 2 moet ik een ip adres invullen (het opvolgende van PC 1) en PC 1 heeft een automatisch adres (anders werkt internet niet meer).

Heeft iemand een idee hoe ik PC op internet krijg?

Internet zit rechtstreeks op de hub en met windows 7 heb ik wel internet

Dit gaat niet werken omdat je maar een ipadres van je provider krijgt en een switch alleen doorverbind en geen ipadressen kan uitdelen zoals een router,op een netwerk kan maar eenmaal een uniek adres voorkomen dit is ook de reden dat je maar op een pc een adres krijgt namelijk het adres van je provider. Bron: Dragon
Is ook ergens logisch, dan hadden ze geen routers hoeven uit te vinden. :D

Zoals meneer van schagen al zei : je moet daar een router voor hebben.
Tenzij je een modem/router hebt.
Maar ik neem aan dat je enkel een modem hebt en dan moet er een router tussen.
Op de manier zoals je het nu hebt wordt er geen ip adres toegewezen aan de tweede pc.

Zoals meneer van schagen al zei : je moet daar een router voor hebben.
Tenzij je een modem/router hebt.
Maar ik neem aan dat je enkel een modem hebt en dan moet er een router tussen.
Op de manier zoals je het nu hebt wordt er geen ip adres toegewezen aan de tweede pc.

Ik was hier al bang voor, hij kon ook geen ip adres krijgen dus heb ik het volgende nummer gegeven die PC 1 heeft, kon toen wel pingen met PC 1 maar met PC 2 alleen niet op internet.

De oplossing is gewoon een router neerzetten?

Nee, er staat alleen een modem van UPC...

Je kan ook ICS instellen op de computer die verbonden is met het internet,maar dan moet je nog wel een 2de netwerkadapter in je pc plaatsen of eventueel al aanwezig zijn......ook moet pc 1 aanstaan als je met pc 2 het net op wil.
Router kopen is het simpelste........maar als je nog een 2de netwerkkaart hebt rondslingeren is dit natuurlijk goedkoper...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan