Windows XP virueel draaien op laptop met windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter stuk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo,
ik heb een laptop draaien op windows 7. ik heb gisteren Virtualbox geinstalleerd en wilde daarna windows XP installeren maar het systeem gaf aan dat en compatibiliteits problemen zijn en installeren ging dus niet.
Op wat voor manier kan ik een XP versie op deze machine installeren.
alvast dank voor uw reactie,

Mijn PC draaid op windows 7 home premium deze versie wordt niet ondersteund door virtual PC ik heb daarom virtualbox geinstalleerd.
de vraag is hoe krijg ik een windows XP versie geinstalleerd op deze PC, daar wil ik namelijk de software onder draaien wat niet door windows 7 wordt ondersteund.
Alvast dank voor eventuele reacties,

Het extensie-pakket voor VirtualBox met meer functionaliteit is hier te downloaden en te installeren via Bestand - Voorkeuren - Extensies in VirtualBox.

Installatie instructies:
Je installeert VirtualBox op uw pc. Vervolgens maak je een virtuele machine aan in VirtualBox voor het besturingssysteem dat virtueel wilt installeren (de gast). Als je dit gedaan hebt, installeert je het gast-besturingssysteem vanuit VirtualBox met de cd-rom, dvd of het iso-bestand dat je hebt. Lees hier instructies

Lees ook dit: Bespreking VirtualBox door ComputerTotaal
Succes.:thumb:

Hallo,
Ik heb Virtual box en daarna windows XP succesvol geinstalleerd. wanneer ik het programma installeer waar het eingelijk allemaal om draad krijg ik de foutmelding volgens de bijlage.
Ik zou niet weten wat ik hier mee aan moet.

Bijlagen

• Assertion Failed.jpg
    Assertion Failed.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 101
Om welk programma gaat het eigenlijk?

Het lijkt met hardware te maken te hebben. Kijk daar eens naar:[Windowstoets+R] -> devmgmt.msc -> Staan hier gele uitroeptekens?

Laatst bewerkt:
Ik kan niets vreemds ontdekken, zie de bijlage.
Groet,

Bijlagen

• apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 87
De melding Assertion failed is een hele vage; Lees dit maar eens
Ik heb dus absoluut meer informatie nodig om je te helpen..

Over de hardware:
Ik zie ook idd niets, maar dat hoeft niets te zeggen..
Ik zou willen adviseren: check eens of alle drivers afkomstig zijn van microsoft of van de machinebouwer oftewel de fabrikant. Windowsdrivers kunnen nogal eens problemen opleveren, dus..

Wellicht heeft je virtuele systeem ook een logboeksysteem. [Windowstoets+R] -> eventvwr.msc. Kun je hier informatie vinden?

En de vraag geldt nog steeds: om welk programma gaat het?

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bij de eventvwr.msc actie (zie bijlage) krijg ik een heel verhaal waar ik eerlijk gezegt geen raad mee weet.
Het betreffende programma is de Tacx Fortius software.
Ik heb contact gehad met de leverancier en die gaf aan een fix door te sturen die in sommige gevallen werkt, bij mij dus niet.
Daarom probeer ik het nu met een virtuele XP versie.
Met vriendelijke groet,

Bijlagen

• eventvwr.jpg
    eventvwr.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 74
Bij de eventvwr.msc actie (zie bijlage) krijg ik een heel verhaal waar ik eerlijk gezegt geen raad mee weet.
Het betreffende programma is de Tacx Fortius software.
Klik in de logboeken (eventvwr.msc) op de map Windows logboeken -> Toepassing. Aan de rechterzijde is een zoekfunctie. Tik hier eens Tacx Fortius in & post deze logs eens...
Succes

Misschien erg vanzelfsprkend maar moet ik die acties uitvoeren in windows 7 of in het virtuele windows XP?
Groet,

Doe dit in principe in het virtuele Windows XP, maar kijk om alles uit te sluiten ook in Windows 7

Hallo,
Wanneer ik dit in windows XP doe kan ik niet de zoekfunctie vinden wel zie ik onder toepassingen het volgende met een geel uitroepteken.
- ASP.NET.1.1.4322.0
- WinMgmt
- Userenv
- ASP.NET.4.0.30319.0
- system.servicemodel.install3.0.0.0
- ASP.NET.2.0.20727.0

En eentje met een rood vraagteken.

- Msinstaller

Groet,

De leverancier van de software heeft bevestigd dat het met 64 bit te maken heeft. De fouten uit het logboek zal ik eerdaags eens verder onder de loep nemen en posten.
Met vriendelijke groet,

Hallo,

Ik gebruik ook windows 7 Home Premium. Maar ik draai wel Virtual PC.

Je krijgt inderdaad de melding dat je OS niet ondersteund wordt.
Hier hoef je je niets van aan te trekken en gewoon beginnen met Virtual PC.

Draai nu al bijna 2 jaar met 7 Virual PC en tot nu toe geen enkel probleem.

Ik heb virtual pc gedownload en het werkt inderdaad. ik krijg alleen de melding bij het installeren van Windows XP dat het niet compatibel is, wat zou dat kunnen zijn.
Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan