Windows Xp + Vista??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightnings

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hey iedereen... Ik wil het volgende..
Ik wil windows vista om me te werken (geen commentaar want ik vind het pretig en een ander niet..)

en Windows XP om mee te gamen...
----------------------------------------
Mijn vraag is dan ook.. hoe kan ik een "duel boot"maken.. dus Xp en Vista instaleren.. allebij op een aparte partietie op allebij op dezelfde en hoe moet ik het doen.. want ik heb al een paar keer gehad dat ik het instal en dat me pc niet meer wil op starten.. ik hou het scherm Press del for bios en als ik dat doe dan komt ie het bios ook niet in.. dan moet ikme hardeschijf eerst formateeren.. maarja kan iemand me helpen??

m.v.g light:D

ik had vits erop maar omdat ik xp had gedaan :mad: doet vita het niet meer.. dus ik moet nu alles op nieuwe.. ze zeggen ook oudste eerst dus heb je daar ook een uitleg voor????.. zou handig zijn en ikheb het niet helemaal oor gelezen maar ik wil liever niet XP op C:\ en vista op D:\ maar vista op C en Xp dan op D maar het zou nog beter zijn als je allebij op c kan:P maar ja als het maar werkt:):)

denk dat je gewoon die handleidingen maar moet lezen.

je kunt je pc nog helemaal leeghalen?(formateren dus)
dan kun je alles precies zetten zoals jij het wil

Denk het wel.. Nog 1 vraag.. als ik het goed heb... Moet ik nu gewoon xp opstarten dan vista erin en installen op C?? dus op de zelfte schijf als xp staat?? of moet vista op een andere partietie??...

andere.

opstarten vanaf je vista dvd.
als goed is zoals beschreven in de handleiding herkent ie dan xp

oke ff samen vatten (sorry maar het is al 3 keer fout gegaan.. ik wil meer zekerheid)

1. Install Xp op de C schijf.
2. Laad de cd van vista in MSDOS.
3. Install vista op de D schijf.
4. Start op (het is klaar)
5. Install alle software en updates en zo..
6. Alles werkt prima.

Is het zo goed?? dan kan ik zo beginnen:)

Want... Ik had eerst vista erop toen xp gewoon op een andere partitie en het werkte niet meer.. toen had ik vista er weer op en xp op een andere partietie.. en toen zij me pc.. Fout in bestuuring system.. ik kon nog wel booten van cd en had toen xp op de c gezet en toen werkte niks meer net als de eerste keer..

volgens handleiding:

instaleeer xp
dan vista (hoeft niet in dos)gewoon cd erin

en dan zou het moeten lukken.

wil je vista op c dan zie eerste handleiding.

Oke ik snap het nu.. ik doe vista gewoon op D en maak c kleiner.. wat er staat gewoon achterover hangen ik ga het zo doen.. dankej en tot later :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan