Windows XP voor Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

kfcu10

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
13
Hallo,

Ik wil van Windows Vista weer naar Windows XP gaan.
Ik heb 1 partitie.

Als ik de CD van Windows XP in mijn computer doe kan ik niet kiezen voor Windows XP installeren!!:(

Wie weet er raad mee?

Alvast Bedant:thumb:
 
Heb je ergens de mogelijkheid om alles opnieuw te partitioneren met je installatie CD ?

Verwijder dan dus de oude partitie en maak een nieuwe aan.
 
Heb je ergens de mogelijkheid om alles opnieuw te partitioneren met je installatie CD ?

Verwijder dan dus de oude partitie en maak een nieuwe aan.

Het probleem is ook als ik Windows Vista uitschakel en weer aandoe krijg ik een beeld met allemaal rare kleuren figuren en cijfers:shocked:
 
Ja mooi,

maar in je topic vraag staat dat je van Vista naar XP wilt en dat dit niet lukt met jouw XP installatie CD

Daar geef ik een mogelijke oplossing voor.
 
En ??

Heb je deze ook geprobeerd ??

Maar wat wil je eigenlijk ? Terug naar XP of een werkende Vista ?
 
Check nu eerst of je voor je hardware wel alle xp drivers kan krijgen anders krijg je straks weer problemen.
 
Yepp, je was me net voor.
Met de nieuwste PC's met Vista zijn er geen drivers voor XP !!!
Dus dan komen er problemen als je terug wilt.
 
Nou, XP CD-Rom er in en opnieuw partitioneren en installeren.
Daarna alle drivers installeren en klaar.

En je bent verlost van dat ******* Vista
 
Krijg je dit scherm ook als je probeerd te booten vanaf deze CD rom. Nee toch ?

Misschien moet je in het BIOS even instellen dat de first boot vanaf het CD rom station moet gebeuren.

Het lijkt er in jouw printscreen op dat je onder Vista de XP CD rom erin hebt gestopt en autorun dit beeld geeft.
 
Krijg je dit scherm ook als je probeerd te booten vanaf deze CD rom. Nee toch ?

Misschien moet je in het BIOS even instellen dat de first boot vanaf het CD rom station moet gebeuren.

Het lijkt er in jouw printscreen op dat je onder Vista de XP CD rom erin hebt gestopt en autorun dit beeld geeft.

Hee

Waar moet ik dat in de BIOS doen enzo?

Ben niet slim:eek:
 
Probeer eerst met de XP cd rom in een station op te starten.
Als Vista dan gewoon opstart is er iets niet goed in de boot volgorde.

Nu is het met elk bios anders, maar kijk goed als je de PC opstart wat er allemaal staat te lezen.
Soms moet je de F1 toets ingedrukt houden om in de setup te komen waarna je in het BIOS komt. Soms is het de DEL toets of een ander toets.

Kijk dus even goed of misschien heb je documentatie bij de PC gekregen waar dit in staat.
 
Probeer eerst met de XP cd rom in een station op te starten.
Als Vista dan gewoon opstart is er iets niet goed in de boot volgorde.

Nu is het met elk bios anders, maar kijk goed als je de PC opstart wat er allemaal staat te lezen.
Soms moet je de F1 toets ingedrukt houden om in de setup te komen waarna je in het BIOS komt. Soms is het de DEL toets of een ander toets.

Kijk dus even goed of misschien heb je documentatie bij de PC gekregen waar dit in staat.

Als ik in de BIOS ben wat moet ik dan doen?
 
Ook dat is moeilijk te zeggen, omdat elke BIOS weer verschillend is.
Maar zoek even naar een Boot volgorde.

Zolang je niets opslaat kan er niets gebeuren dus wees hier niet bang.
Zoek met de cursor toetsen en Alt toets naar een pagina waar je kan kijken wat de Boot volgorde is.
Zorg er dan voor dat de CD rom drive voor een Harde schijf staat waar Vista op staat, zodat er vanaf de CD rom opgestart wordt.

Als je dit eventueel veranderd hebt, kan je met de Esc toets de melding krijgen of je dit wilt opslaan en opnieuw wilt opstarten.
 
Ook dat is moeilijk te zeggen, omdat elke BIOS weer verschillend is.
Maar zoek even naar een Boot volgorde.

Zolang je niets opslaat kan er niets gebeuren dus wees hier niet bang.
Zoek met de cursor toetsen en Alt toets naar een pagina waar je kan kijken wat de Boot volgorde is.
Zorg er dan voor dat de CD rom drive voor een Harde schijf staat waar Vista op staat, zodat er vanaf de CD rom opgestart wordt.

Als je dit eventueel veranderd hebt, kan je met de Esc toets de melding krijgen of je dit wilt opslaan en opnieuw wilt opstarten.

Dus er moet staan bijv:

1. Harddrive
2. DVD
3. CD

????????
 
dvd of cd op first boot zetten en dan de cd van windows erin en opnieuw opstarten,dan start ie van dvd op dus met jouw cd van xp.
 
Laatst bewerkt:
Nee

Het station waar jij de CD rom in doet is niet de Harddrive die nu als eerste staat.

Dit moet worden de CD of de DVD drive.

Dus Firstboot CD drive zou ik kiezen, maar dan moet je natuurlijk ook wel de CD rom in die drive stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan