windows xp weigert op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexBa2004

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo, Ik installeerde onlangs opnieuw windows xp maar had geen problemen. Als ik de computer aanzet gaat mijn beeldscherm niet aan dus de computer start niet op. Als ik de computer stilleg en direct nadien terug aanzet start hij op zoals gewoonlijk. Wie weet hier raad mee? Hoe zorg ik ervoor dat mijn beeldscherm opstart als ik de pc aanzet? Alvast bedankt:)
Groetjes Alex

Kan je wel in veilige-mod komen.
Systeem opstarten en F8 ingedrukt houden.

Je systeem gaat dus wel gewoon aan, echter je ziet niets op het scherm ?

Dat zou kunnen liggen aan de videokaart of de monitor.
Je zou ook even de bekabeling kunnen controleren.

Verder kan ik niet echt helpen zonder extra info, dus als je dat nog ff post dan zal ik proberen je verder te helpen

(Systeeminfo, wanneer doet het probleem zich voor alleen bij eerste keer aanzetten of ook bij reboot, sinds wanneer heb je het probleem, heb je vlak hiervoor software of hardwarematig iets veranderd etc)

Hallo,
Nu start de pc zonder probleem terug op. Maar ik had het dus ook toen de pc moest heropstarten. Dat begrijp ik niet goed, de ene keer start hij op met zwart scherm en de andere keer gaat het zoals het moet. Ik weet niet of het daaraan kan liggen maar ik heb onlangs verschillende keren norton antivirus hergeïnstalleerd wegens een foutmelding. Nu werkt het programma normaal.
Groetjes Alex
PS ik zal nu proberen om eens in veilige modus op te starten.

Hoi,
Heb geprobeerd om in veilige modus op te starten maar de pc reageerde niet. Het probleem deed zich opnieuw voor. Toen ik probeerde opnieuw op te starten kreeg ik terug dat zwart scherm waarna ik de computer handmatig uitzette en aanzette. Toen starte hij op zoals gewoonlijk. Totaal niet te begrijpen. De resetknop doet het echter ook niet, ik moet de pc eerst volledig uitzetten. Wie helpt mij? Bedankt.
Groetjes Alex

Dat de reset knop het niet doet is echt vaag, dit heeft op zich niets met het probleem te maken. Althans niet met het vastlopen op zich. Heb je al gekeken of alle kabels (ook die in de pc) er goed inzitten en niet beschadigt zijn ?

Wat je ook nog even kan proberen is toch een schone installatie, immers het probleem deed zich niet gelijk na de laatste installatie voor. Het zou kunnen dat er iets vaags is ingesteld in je windows, of dat er bestanden beschadigd/verwijderd zijn.

Lost ook dit niets op, meldt het dan even dan ga ik verder zoeken

Hallo,
Ik ben bang om opnieuw windows xp te installeren aangezien ik niet weet hoe ik de map mijn documenten kan bewaren. Laatst heb ik xp opnieuw geinstalleerd en de map mijn documenten bleef bewaard. Met de bekabeling zal niets mis zijn aangezien hij toch opstart na hem uitgezet te hebben. Wie weet waar je kan controleren of je opstartfiles in orde zijn.
Mvg Alex

Heb je al eens op een virus gescan.
Ik zou geen mogelijk meer weten.

www.housecall.nl

Kan je die documeten niet op een power-stick of op diskette zetten,

Laatst bewerkt:
Hallo,
Heb zopas via housecall mijn pc getest. Er waren geen virussen te vinden. Wat mijn documenten en het opslaan betreft: vroeger kon ik mijn bewaarde emailberichten niet branden op cd, ik kreeg een foutmelding. En ik zou niet graag die bewaarde gegevens verliezen. Misschien dat ik hem alsnog binnendoe in een pc winkel.
Toch bedankt, groetjes Alex

pc opstarten vanaf winxp-cd: gaat dat nog?
Ati-cd opgestart en beeldscherm aangepast? Get downloaden gaat ook vanaf ati-site!!!
usb (met sp1) geinstalleerd? ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan