windows xp wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
De pc van mijn zoon heeft en probleem en ik heb het niet kunnen oplossen.

Windows wil niet meer opstarten. Wat gaat wel en wat niet.

zwarte opstartscherm windows xp pro komt wel
blauw opstartscherm windows starten komt ook.
scherm om je aan te melden op eenaccount ( er is er maar 1) komt ook.
Als je dat aanklikt dan valt het al op dat het langer dan normaal duurt voordat hij verder gaat.
Daarna komt het bueaublad en de cursur van de muis (beweegbaar, maar verder helemaal niets !

Ik kan taakbeheer openen en daar staan 12 processen in ( normaal 40 geloof ik)

In veilige modus opstarten geeft hetzelfde probleem of ik nu op zijn account of op het admin account aanmeldt dat makt niet uit.

Tja en nu weet ik het niet meer.

Bijkomend probleem is dat windows op I staat en niet op C dus met de windows cd de installatie herstellen lukt ook niet. Als ik me aanmeldt bij C:\windows gebeurt er verder niets meer (ik denk omdat windows niet op C staat ? )

Bij opstarten via F8 staan meer mogelijkheden zoals, opstarten in de laatst veilige configuratie, is dat al geprobeerd.

En als je je aanmeld bij I:\Windows?

hmmm ik hebze nog niet allemaal uitgeprobeerd, zal dat ens doen eerst.

Aanmelden in I\windows, hoe doe je dat? Ik krijg alleen de optie c:\windows als ik met de windows cd opstart e dan ies voor repareren.

Als ik u was zou ik windows reparen met de cd of een hele nieuwe installatie. Misschien is de pc wel besmet met spyware en hebben zij windows geinfecteerd.

grtz cres

Als ik u was zou ik windows reparen met de cd of een hele nieuwe installatie. Misschien is de pc wel besmet met spyware en hebben zij windows geinfecteerd.

grtz cres

Zou kunnen maar ik denk het niet.

BTW het blijkt dat na een hele tijd de pc terugkeert naar het scherm waar je je moet aasnmelden op je account. vreemd allemaal

Is het probleem te herleiden naar een installatie van bepaalde software, of zijn de problemen spontaan begonnen.

Of een schoonmaak actie.

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen....iig niet na een schoonmaak actie en zeer waarschijnlijk ook niet na het instaleren van software.

Er waren eerst al problemen dat firefox en ook explorer het niet meer deden. Na een herstart om dat mogelijk te verhelpen is het begonnen

Lijkt mij een (beetje!) een brakke installatie, als repareren niet lukt, en andere opties ook niet werken zou je misschien toch een format moeten overwegen.
Waarom staat het overigens op I ??

En als je opstart en met F8 in het opstartmenu komt, en voor veilige modus kiest, lukt dat?

Zo ja, kun je dan een herstelunt terugzetten?

En als je opstart en met F8 in het opstartmenu komt, en voor veilige modus kiest, lukt dat?

Zo ja, kun je dan een herstelunt terugzetten?

Zie startpost
in veilige modus opstarten dan blijft hij ook hangen nadat ik me op een account heb aangemeld. Of kun je naar en herstelpunt nog voordat je bent aangemeld op een account. Dat weet ik eigenlijk niet. Zal dat eens gaan uitproberen als hij wakker is ( mijn zoon slaapt altijd uit op zondag :D )

Weet jij overigens of al zijn programma's ook naar de eeuwige jachtvelden gaan als ik gewoon xp opnieuw over de oude zet? Ik vrees nl. van wel.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een (beetje!) een brakke installatie, als repareren niet lukt, en andere opties ook niet werken zou je misschien toch een format moeten overwegen.
Waarom staat het overigens op I ??

Ik heb idd zelf die xp erop gezet en toen bleek dat hij op I kwam omdat c - d en e gereserveerd waren door "verwisselbare station"

MAAAAARRRRRR... het probleem is opgelost.

Dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb :o :o :o

Opstarten en met f8 naar veilige modus......alles faalde behalve.......opstarten met de instellingen van de laatst werkende configuratie

Jongens allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. toppie ! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan