Windows XP wil soms niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
176
Hallo,

IK heb net een nieuwe pc gekocht met:
- asus pg5dc-deluxe moederbord
- twee s-ata schijven en 1 ide-schijf

nu staat op de IDE schijf windows geinstalleerd omdat de windows installatie geen s-ata ondersteunt bij het installeren. (heb geeb floppy-drive) Geen probleem. De s-ata schijven zijn gekoppeld via RAID.

Nu heb ik soms het probleem dat als de pc lange tijd is uitgeweest (paar uur) dat die wel wil opstarten maar zodra die de IDE schijf moet benaderen met daarop windows XP dan doet die dat niet. Als ik dan de PC reset dan doet die het wel ineens.

Weet iemand waaraan dit probleem kan liggen?
Alvast bedankt
 
Als je tijden installatie op F6 had gedrukt om de drivers van de S-Ata schijven te installeren had het wel gelukt,
maar opdeze vraagstelling heb ik geen antwoord
 
Krijg je geen foutmelding dan?
Post die even hier dan kunnen we er mischien iets verder mee komen.
Op zich lijkt het mij een probleem met je geheugen. Verwissel de bankjes eens of haal ze er één voor één ,een keer uit en probeer dan opnieuw op te starten.
Vrgr.B.Kat
 
ik krijg geen foutmelding of niks
gewoon zwart scherm nadat die de bios start-up heeft gedaan en dan geen windows logo

als je dan rest dan doet die het gewoon normaal

ik zal zo eens proberen het geheugen te verwisselen van bankje. Is twee keer 1 gig ddrt2 geheugen
zal het eens proberen. Ik zal me bevinden hier vermelden. Alvast bedankt
 
drakie,
Ik heb precies hetzelfde gehad en kon ook maar geen oorzaak vinden, ik kreeg meestal ook geen fout melding maar de Pc bleef gewoon op een zwart scherm staan en kwam niets verder.. Ik kon alleen nog opstaren met een opstarbare linux( Knoppix ) distributie en dan een herstart maken vanuit Linux naar Windows. Dit alles heeft bij mij bijna een maand geduurd. Ik had allerlei adviezen opgevolg.
Doe eens memtest : uitslag geen fouten
Probeer eens een zwaardere voeding : geen resultaat.
en ga zo maar door . Ik was van plan om dan de Pc maar naar de Pc boer te brengen, want ik kwam er niet meer uit.
Tot ik het laatste advies opvolgde nl. een geheugen bank er uithalen en nog eens proberen en zowaar hij starte probleemloos op .
Dus toen allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk lag het niet aan het geheugen maar aan de bank waar het in zit. Ik draai nu met een bankje minder(2 ipv 3 ) en hoef me niet meer te ergeren aan het steeds niet willen opstarten ,dan maar iets langzamer Pc.
Probeer het maar eens, niet geschoten is altijd mis geschoten.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
voordat ik vanmorgen me pc opstarten heb ik dus de geheugen modules verwisselt. Dus nummer 1 in bankje 2 en geheguen nummer 2 in bankje 1 en hij start meteen op:D

dus hoop dat die het nu doet ook de volgende keer:D
bedankt in ieder geval
 
Ik zei toch al : Niet geschoten is altijd misgeschoten.
Vrgr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan