Windows XP wilt niet meer starten en formatteren.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LowiV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, ben nu bezig met het maken van de CD.
Gaat wel lukken denk ik.
Wat moet ik doen als ik straks klaar ben met het maken van de CD?
Groetjes.

Met de cd opstarten en kijken of je de schijf kunt benaderen,om de belangrijke data over te zetten naar een andere schijf\partitie.

Gebruik b.v A43 File Management als explorer.

Kijk dan met DiskInvestigator of de MBR beschadigd is,

http://www.theabsolute.net/sware/dskinv.html

de bootsector moet op 55 AA eindigen,zoals hier te zien is.

http://www.ntfs.com/boot-sector-damaged.htm

Als die beschadigd is,kunnen we verder zien of dat te repareren is met MBRfix,MBRwiz of Testdisk,die allen op de cd staan.

Laatst bewerkt:
Hoi wanderer,

Ik had dit weekend geen tijd, maar vanmiddag ff dat met die Boot-CD geprobeerd. Toen ik het programma wilde opstarten kreeg ik na een tijdje steeds een vastloper bij een lichtblauw scherm. Toen ging ik maar wat andere opties uit het menu proberen, één daarvan was NTFSforDOS. Toen ik dat opstartte, begon hij ineens een CHKDSK uit te voeren waarin allerlei fouten hersteld werden! En foute en zwevende bestanden verwijderd. Ik dacht: het is toch te mooi om waar te zijn, maar toen ik daarna m'n PC weer opnieuw opstartte deed hij het!!!

Ik dacht: niet te vroeg juichen, heb snel wat belangrijke bestanden gered. Er kwam ook een melding dat ik opnieuw moest opstarten voordat bepaalde systeeminstellingen zouden werken. Dus ik heb opnieuw opgestart en opnieuw deed de PC het!

Ik hoop dat het probleem nu is opgelost en niet meer terugkeert!

Een klein mirakel haha!

In elk geval wil ik je heel erg bedanken voor je hulp!

Groeten, LowiV.

Toen ging ik maar wat andere opties uit het menu proberen, één daarvan was NTFSforDOS.
Fijn dat het weer werkt,maar ik ben je met NTFSforDOS toch even kwijt :confused:

Op welke "Boot-CD" staat dit proggie nu precies?

Als je van de windows cd opstart kan je de installatie ook afbreken...
om naar dos te gaan (exit) dan kan je in de tools map van de CD formar.com vinden.
start deze vanuit die map: "format C:" eventueel met \s (system) erbij

@Dnereb

Dit staat in de 1e post van LowiV.
Dus ik dacht dat formatteren misschien zou helpen. Dus ik stop de Windows CD-Rom erin (waarmee ik al vaker heb geformatteerd) en ik boot de PC vanaf de CD-Rom. Nu wordt het (voor mij) ingewikkeld.

Hij gaat laden en ik kom (zoals gebruikelijk) in een blauw scherm met 3 keuzes:
- Windows installeren
- Windows herstellen
- Aflsuiten

Nu komt het probleem: telkens wanneer ik 1 van de 2 bovenste opties kies, krijg ik een blauw scherm met een fout PARTMGR.SYS. Ik kan dus zelfs niet meer formatteren! Ben ten einde raad. Er staan een paar belangrijke bestanden op mn schijf, maar ik heb meerdere schijven dus als ik Windows op een andere schijf kan installeren is het ook goed. Maar ik kan dus helemaal niks meer!
In de herstelconsole komen was dus geen optie ;)

De crux zit hem dus in het kiezen van de derde optie.... afsluiten.
Kies voor afsluiten in dos met CD ondersteuning.

Je hebt dan namelijk geboot vanaf de cdrom en de command.com van de cd wordt gebruikt niet die van je HD.
daardoor kan je C:\ formatteren zonder dat hij vastloopt tijdens het formatteren van de command.com en andere hidden sytem files in de root directory.

Optie 3 dus....

Ik had het over de Ultimate Bood CD For Windows! Daar had je een menu, waarin je verschillende keuzes kon maken, één daarvan was NTFSforDOS (weet niet meer zeker of het zo heet) en toen ging die dus ineens zo'n CHKDSK uitvoeren! Sindsdien doet de PC het weer...

@Dnereb
1.Als je tijdens het booten met F3 de setup afsluit,dan start de cd gewoon weer op en dus geen mogelijkheid tot formatteren.
Als je van de windows cd opstart kan je de installatie ook afbreken...
om naar dos te gaan (exit)
2.Voor je ooit "exit" kunt typen,zul je eerst in de herstelconsole moeten zitten en zover kwam LowiV dus niet.
Hij gaat laden en ik kom (zoals gebruikelijk) in een blauw scherm met 3 keuzes:
- Windows installeren
- Windows herstellen
- Aflsuiten

Nu komt het probleem: telkens wanneer ik 1 van de 2 bovenste opties kies, krijg ik een blauw scherm met een fout PARTMGR.SYS.

@LowiV
Er is een UBCD,een dos versie waar NTFS4DOS op staat.Na het booten van deze cd,zit je dus in een DOS omgeving.

En er is een UBCD4WIN,daar kan ik geen NTFS4Dos op vinden.Na het booten van deze cd,zit je in een Windows omgeving.

Ik denk dus dat je een UBCD cd hebt gemaakt,of zit ik er nu helemaal naast?

Greetz

Jawel, in het hoofdscherm van UBCD4WIN kun je de optie NTFSforDOS kiezen.
Groeten en bedankt he!!!

Oops :o :o Daar zat ik finaal overheen te kijken,notabene onder de herstelconsole die ik zo zat aan te prijzen :shocked:

Dank voor je terugmelding :thumb: en tot ziens.

Greetz

hallo iedereen

wanneer ik de pc wil opstarten krijg ik een scherm te zien waar ik kan kiezen uit de volgende opties om Windows te starten:
- Windows starten in veilige modus
- Windows starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden
- Windows starten in veilige modus met opdrachtprompt

- Windows starten met de laatst werkende configuratie.

- Windows normaal starten

WAT ik ook kies, elke keer gaat de PC dan Windows laden (dan zie ik het logo en het bewegende blauwe balkje eronder), maar telkens reboot de PC dan. Dit kan ik tot in den treure herhalen maar ik kan dus gewoon niet in Windows XP komen.

wie kan mij hier bij helpen

dank u

hey

lowiv jij had de zelfde probleem naar wat ik gelezen heb

hoe heb je dit opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan