Windows xp zegt internetverbinding te hebben internet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenie10

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Hallo,

Ik heb laatst Windows xp opnieuw geinstaleerd op mijn pc.

Toen geprobeerd om er (draadloos) internet er op te zetten.
Hij geeft een verbinding aan maar als ik het internet open zegt hij dat hij geen verbinding heeft
Nog wat dingen geprobeerd maar het werkt nog steeds niet ik heb geen idee waarom hij het niet doet
Ik heb kpn internet en in mijn pc zit een apparaatje(usb) die het internet ontvangt
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Gr. Sven

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is er het volgende aan de hand: uw PC heeft wel verbinding met de KPN-router/modem, maar de KPN router/modem niet.
U kunt dat testen door de PC niet draadloss, maar met een draad (ethernetkabel) aan de router/modem te verbinden.

Wat ook nog wel eens wil helpen is de KPN rourt/modem uitzetten (stroom eraf dus), dan 1 minuut wachten en hem dan weer aanzetten.
dan zal het meestal nog zo'n 30 sec duren voordat er een verbinding is.

Heb je wel software voor de usb-stick en drivers geïnstalleerd?

jaa de software van de usb is geinstaleerd.
Ik heb niet zo"n kabel dus ik probeer je 2de even
julie horen van me

Nog een vraagje hoe kan het dan dat mijn pc wel verbinding met de modem heeft maar de modem niet met mijn pc?

De connectie tussen de PC en het modem is niets mis mee. Het gaat om de connectie tussen het modem en het internet.
Vandaar mijn advies om het modem te resetten. Als u dat doet zal het modem proberen opnieuw een connectie met het internet te maken.

Stekker uit modem gehaald toen internet gestart werkte niet.
Computer opnieuw opgestart werkt weer niet.
Nog iets anders wat ik kan doen ?

Heeft u bij de installatie van KPN-internet niet een CD erbij gekregen + een handleiding?
Zo ja, voer dan eens alle handelingen uit alsof het internet net geïnstalleerd is.

Als u het dan nog steeds niet aan de praat krijgt raad ik u toch aan om van iemand een ethernetkabel te lenen (of anders een te kopen) en dan de PC via de ethernetkabel aan het modem aan te sluiten en te zien of het dan wel werkt.
wekt het dan nog steeds niet, dan is het het modem (en kunt u het beste KPN even bellen).
Werkt het dan wel, dan is het de WLAN-aansluiting van uw PC.

geen cd wel een handleiding heb ik al in gekeken maar heeft niet geholpen.
Ik ga morgen even een ethernet kabel kopen en dan maar hopen dat het werkt ik laat het morgen weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan