Windows Xp Ziet Audio Chip niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Usance

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb een laptop genaam dv6550ed :p maar ik zit met een probleem windows xp ziet met audio chip niet ook niet in computer beheer enzz. Hij is echter wel ingeschakeld in de bios

Ik heb trouwens me laptop geformateerd eerst stond er windows vista erop toen er windows xp op gegooid en toen weer dus 3x geformateerd en windows xp ziet na 2x me audio chip nog steeds niet

audio chip conexant :p

Dan zal je bij de fabrikant van je laptop op de site aan de hand van je model nummer eerst de chipset drivers downloaden en instaleren, daarna zal xp de audiochip wel herkennen en eventueel om de overige drivers vragen.

het gekke is dit heb ik al allemaal gedaan :) en als ik de drivers installeer krijg ik een fout.

Misschien niet helemaal een goede vergelijking, maar mijn Asus laptop moest eerst de Chipset drivers installeren, dan de UAA drivers, en daarna de audio drivers. Pas na de UAA drivers werd de audio hardware zichtbaar in apparaatbeheer.

Universal Audio Architecture drivers.
Ik zal even voor je nakijken.

Hmm.. werkt toch anders dan bij Asus, was te verwachten.

Onder XP vind ik geen audio drivers, wel onder Vista. (Conexant High Definition audiodriver )
Welke heb je geprobeerd?

Heb je geen driver CD bij je laptop meer?

Vind het zeer vreemd dat er voor XP zelfs geen Chipset drivers te vinden zijn bij HP.
Alleen voor Vista zijn deze en de audio drivers er.

Vind het zeer vreemd dat er voor XP zelfs geen Chipset drivers te vinden zijn bij HP.
Alleen voor Vista zijn deze en de audio drivers er.

Hier staan ook nog wat drivers voor je laptop.
Ik weet niet of de site betrouwbaar is...

Probeer deze (beste kans) na het installeren van deze

Alternatief: Kijk even hier voor een min of meer stap-voor-stap instructie.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog meer alternatieven
1. deze heb je zeker nodig (is in mijn vorige posting al naar gelinkt)
2. link driver daarbij (nieuwste versie), misschien nodig
3. link driver daarbij (oudere versie), misschien nodig

Hopelijk gaat het lukken. Helaas is inderdaad geen XP sectie beschikbaar met drivers voor jouw specifieke laptop, maar ik vermoed dus dat andere HP laptops dezelfde drivers gebruiken. De genoemde drivers zijn voor de HP 65xx series.

Succes,

Tijs.

weet iemand ook nog chipset drivers voor deze laptop ? en nog bedankt :)

Heb je die voor Vista al eens geprobeerd?
Bij mijn Asus waren er een vijftal drivers die alleen voor Vista waren maar onder XP ook bijken te werken, waaronder de chipset drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan