Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Ik heb gisteren windows xp opnieuw geinstalleerd. Het is goed gelukt en al m'n eerdere problemen zijn opgelost. Maar als ik winxp opstart krijg ik eerst zo'n schermpje met gebruikersacounts en moet ik op m'n eigen naam klikken om te beginnen. Eerst startte windows xp gewoon gelijk op zonder dat gebruikersacoutsgedoe. Ik kom er maar niet achter hoe ik dit weer kan veranderen. Ik wil namelijk dat mijn computer gewoon gelijk opstart (zonder wachtwoord) en meteen het bureaublad laat zien zonder dat ik eerst op mijn eigen naam moet klikken!!!!

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Milou
 
Configuratiescherm, Gebruikersaccounts en dan moet je ff kijken bij:
'De manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wijzigen'

En nog een vraagje van mij;
Hoe heb jij Windows XP eigenlijk geinstallerd?

slk300
:cool: :thumb:
 
start> uitvoeren> control userpasswords2 [enter], automatisch aanmelden aanvinken na op de gebruiker te klikken voor wie dit moet gelden.
 
- Start
- Configuratiescherm
- Gebruikers

"De manier waarop gebruikers zich aanmelden-afmelden" aanklikken.

(En dan kun je het aanpassen)
 
Via gebruikersaccounts heb ik vanalles geprobeerd te wijzigen maar het helpt niet. Kunnen jullie misschien nog iets duidelijker zijn in de uitleg??

Groetjes Milou
 
Please Help!!

Ik zit nu echt in de problemen!! Zie mijn vraag hieronder!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jullie raad opgevolgd maar waarschijnlijk iets verkeerd gedaan!! Nu zit ik helemaal in de problememen!! Ik ben nu aangemeld als gastaccount en kan helemaal geen software meer installeren of mijn gegevens wijzigen. Mijn computer heeft om de één of andere reden een adminstater account aangemaakt ofzo (dat ben ik blijkbaar niet. A;s ik iets wil veranderen vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord terwijl ik nooit een wachtwoord heb opgegeven!!

Ik zit nu echt in de problemen want ik kan dus geen software meer installeren omdat ik gastgebruiker ben geworden. WinXP opnieuw installeren gaat dus niet!!!!

Please HELP!!

Groetjes Milou
 
En als je nou gewoon niks invult bij het inlogscherm en dan op enter drukt? mischien werkt dat :)
 
Dat werk niet. Ik kan ook niet systeemherstel gebruiken want daar heb ik ook geen toegang tot!!
 
oops sorry, had iets verkeerd gelezen :eek:, vul gewoon je gebruikersnaam in en geen password en dan op enter klikken. Als je geen wachtwoord hebt ingevoerd hoort hij het gewoon op die manier te doen.
 
En anders (waarschijnlijk) nog niet zo'n ramp,.

Als je in veilige modus opstart, zal er een gebruiker "Administrator" in het rijtje staan.

Als je tijdens je Windows-XP installatie geen wachtwoord hebt opgegeven voor Admin, moet je zo kunnen inloggen als Administrator.

En als dat lukt kun je weer opties veranderen bij gebruikers.

P.S. Welke manier heb je gebruikt?
- Start
- Configuratiescherm
- Gebruikeraccounts

En bij "Selecteer de aan-en afmeldingsopties" zou je simpel de 2 vakjes uit moeten kunnen vinken.

Waarschijnlijk heb je ietsje teveel verandert,
En jezelf beperkte rechten opgelegt,.

(ben zelf enigste gebruiker en die optie kan ik hier niet aanklikken)
 
even iets anders, heb je msn of icq? want dat vind ikzelf een stuk makkelijker praten en dan kan ik je een stuk sneller en makkelijker helpen. :)
 
Je tip heeft gewerkt!! Ik startte in de veilige modus en heb toen systeemherstel gebruikt om de instellingen weer te veranderen!! Ik heb nu nog steeds het probleem waarmee ik mijn vraag eigenlijk begon maar kan nu tenminste weer software installeren!!

Heel erg bedankt voor je tips!!

Groetjes Milou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan