Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakiej

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Deze vraag heeft niet zo zeer met partitie managers te maken maar wel met partities. Ik ben bezig met XP opnieuw te instaleren maar ik krijg een vage foutmelding als ik de partitie uit moet kiezen waarop ik XP wil neerzetten. Er staat: deze partitie is niet combitabel met XP. In dos heb ik de partitie geformateerd tot NTFS (het is 150 GB geloofk)
Ik gebruik een P4, 3.2 GHz, en wil de XP Home Edition erop zetten. Ik heb nog nooit eerder last gehad van deze fout. Ook heb ik niet met partities lopen rotzooien ofso. Heeft iemand enig idee?

HG,
Simon

Geplaatst door Freakiej
In dos heb ik de partitie geformateerd tot NTFS (het is 150 GB geloofk)

:8-0:
Vreemd dat dos dat aankan.
Maar als je boot vanaf de xp installatie cd-rom, en je volgt de setup, dan kun je de partitie toch (verwijderen / aanmaken en) formatteren naar ntfs partitie?

Klopt, heb ik ook gedaan met diskpart /add partitie toegevoegd en toen met format x: /q /fs:ntfs geformateerd. in dos herkende hij toen de partitie goed, maar toen ik xp wilde instaleren op de schijf gaf hij dit weer aan: Op deze schijf bevindt zich geen partitie die combitabel is met XP.
Aan die site had ik niets. Zelf ben ik goed bekend met het instaleren van XP, maar deze fout heb ik nog nooit gehad en kheb er ook nog nooit van gehoord!

HG,
Simon

Je moet met een Fat32 partitie beginnen, XP moet eerst een gedeelte onder Dos afwerken, daarna kan je met de instal wizzard die partitie pas naar NTFS converteren.

ok, ga gelijk proberen! hoort 't wel als 't gelukt is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan