Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
253
Yo!!
Ik heb een huge problemmo!!
of ik snap het gewoon helemaaaaaal niet!
ik heb een redelijk goeie pc (zelf in elkaar gezet met allerlei onderdelen)
er zitten 2 harde schijven in eentje van 1 Gyg en eentje van 6.3 Gyg..
nou heb ik ze allebei netjes geformateerd en wou ik windows 98 instaleren.. maarrrr het cd is helemaal bekrast en dus deed hij het niet.. opnieuw geformateerd om de bestanden die setup erop had gezet ook te verwijderen.. netjes leeg.. denk ik.. ik gooi maar windows xp er op.. maar ook dat cd had een klein krasje en daardoor liep het allemaal in de soep...
Zelfs met een onbekrast cdtje van xp wil het setup niet meer starten.. als ik op een of andere manier in DOS kom en ik naar D: ga (waar windows op staat voor de helft en waar ik het ook op wil hebben..) en probeer hem te formatteren... via Format d:
MAG HET @#$% NIET!!...
dus ik snap er helemaal niets meer van.. iemand een ideetje ofzo?

alvast bedankt!!!!!
 
Een redelijk goede pc, met 1gb en 6,3gb hardeschijven.:shocked: Ik weet niet welke schijf de C-schijf is, maar Windows XP heeft minimaal 1,5GB nodig voor de installatie, daarbij het virtuele geheugen meegerekend.

Hoe kom je in Dos via een opstartfloppy, zo ja staat Format.com wel op die floppy?
Is de schijf soms NTFS geformateerd?
 
Wat voor melding krijg je precies?

Als je in DOS zit, kom je er dan via een win98 opstartdiskette? want als dat zo is, dan is het zeker mogelijk dat komt omdat een FAT32 systeem(win98) een NTFS systeem (XP) niet zomaar wil zien.

Als je er via Windows komt, tsja.. dan is het wel logisch, want je kan niet de schijf formatteren waar je op het moment op aan het werken bent..
 
Als je geprobeerd hebt win98 te installeren, kun je het beste even met fdisk de partitie verwijderen en opnieuw een partitie aan maken en dan het besturingssysteem installeren.
Wil je winxp installeren dan zul je dat op de schijf van 6.3gig moeten doen anders vraag je om problemen zoals chras al heeft aangegeven.
 
Ik heb alle partities verwijderd.. een onbekrast cdtje erin gedaan...
nieuwe partities ook natuurlijk aangemaakt van 5000
en hij instaleert hem netjes... TOTDAT... hij bij het stukje installatie voltooien aankomt.. dan geeft windows een blauw scherm en een hele rij teksten erop..
iemand een idee?
 
Is die op dat moment aan het hardware scannen zo ja dan kan het zijn dat die iets niet kent.
Je kunt proberen omzoveel mogelijk van je hardware te verwijderen zoals geluidskaart cardreaders enz. en dan eens weer proberen.
 
Hardware checken doettie nog wel en nog redelijk snel ook...
maar hij geeft juist een blauw scherm bij het stukje instalatie voltooien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan