windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwabberaar

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
26
ik had een systeemhersel gedaan terug in tijd en later weer terug gezet naar vandaag daarna krijg ik het volgende bericht

winlogon.exe kan onderdeel niet vinden

deze toepassing kan niet worden gestart omdat SHLWAPI.dll niet kan worden gevonden
 
nee heb ik allemaal al geprobeerd lukt niet.
ik heb dus 2 x windows xp erop staan .
die ene doet het dus niet, maar die andere dus wel anders had ik deze vragen niet kunnen stellen.

het probleem is diegene die niet meer werkt staat al mijn informatie op foto's muziek etc.
kan ik dat niet naar de andere xp krijgen.

bvd zwabberaar
 
Ja, dat kan sowieso. Het feit dat je Windows niet meer kunt opstarten is niet relevant. Je start toch gewoon op met de WEL werkende Windows en vervolgens ga je in de verkenner naar de schijf(partitie) met de defecte Windows erop. In de verkenner kopieer je alles van de foute partitie naar de andere partitie en tot slot formatteer je de foute Windows schijf(partitie)
 
daar ben ik weer

zou je me wat meer uitleg kunnen geven eventueel stap voor stap want ik heb hier weinig kaas van gegeten.

en hoe zit het met outlook express, als ik die nou wil openen moeten ze eerst een wachtwoord hebben en die weet ik niet meer stom hé
 
Er valt weinig uit te leggen:
start gewoon de Windows die het wel doet.
Na openen ga je naar de verkenner en in de verkenner kopieer je alles vanaf de "foute" schijf naar de goede schijf.
Vervolgens ga je naar "deze computer", klikt dan 1x rechts op de schijf waarop de foute Windows staat en uit het dan verschijnende menu kies je voor formatteren. Meer is het niet.
 
was ik weer

ik heb een map "isoltech" die kan ik nergens weer vinden dat is erg lastig omdat ik een eigen zaak heb weet jij hoe ik dat kan terug vinden de optie zoeken lukt niet dan vind die niks

je bedoelt toch met schijfen c en d maar hoe kan ik zien welke goed is of niet


sorry dat ik zoveel vraag maar computers is niet mijn sterkste punt


vrg zwabberaar
 
Simpel;
de partitie die actief is (Windows dus) kan nimmer vanuit "Deze computer" geformatteerd worden. Doe dus wat ik adviseerde en als je geen foutmelding krijgt maar een laatste waarschuwing dat alle gegevens op de door jou te formatteren schijf verloren zullen gaan, dan weet je dat DAT de foute schijf is en de andere letter de goede.

Druk op Start en dan Zoeken en dan Alle mappen en bestanden en laat Windows zoeken naar die Isoltechmap.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan