windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

qsihetty

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Berichten
9
Mijn computer sluit niet meer automatisch af als ik hem volgens "start/turno off computer/turn off" uitwil zetten. De computer gaat wel naar de status "shut down" maar start dan vanzelf weer op.
Ik kan hem dus alleen maar handmatig uitzetten.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt!
Qsihetty
 
Dit kan duiden op een voedingsprobleem. Ik zou eerst eens even met regcleaner of zo de registry eens flink opschonen. Mogelijk is het dan al opgelost. Anders een spyware cleaner eroverheen? Virusscan?
 
Bedankt!
Een virusscan heb ik al gedaan. Ik heb Panda antivirus+Firewall.
Ook tegen spyware. Als ik naar de status kijk van afgelopen maand heeft hij 901 spyware gevonden.
Maar ik weet niet hoe ik de registry kan opschonen.Een regcleaner? Kan ik dit programma downloaden?
Bovendien ben ik niet zo op de hoogte van registers. Misschien is het niet zo verstandig dat ik het zelf doe. Of is er een makkelijke manier?
 
AusLogics Registry Defrag is een hele goede. Ik egbruik hem ook.
 
Nu heb ik de eerste beste regcleaner van google genomen, maar niks automatisch. Ik heb wel wat verwijderd, maar niet veel.Bovendien heb ik hem weer verwijderd, want bij afsluiten windows kreeg ik automatisch melding van " dit programma reageert niet, kies "end progam" van de regcleaner die op dat moment allang niet meer draaide.
Daarna de AusLogics Registry Defrag gedownload, maar deze defragmenteert alleen maar en verwijdert niks.
Ook nog geen resultaat gezien.
Goed, natuurlijk bedankt voor jullie reactie en zal nu
http://www.ccleaner.com/ gaan proberen.
 
Helaas nog steeds geen resultaat. Heeft iemand nog een tip? Anders moet ik de computer maar wegbrengen.
Bedankt alvast!
 
kun je eens aangeven wat er nog gevonden wordt op de machine?
 
Ik heb de ccleaner nu gebruikt en hij heeft veel verwijdert. Maar ik kom niks tegen wat met registry te maken heeft. Advanced heb ik niet gedaan. Dar durf ik niet.
Op andere forums lees ik dat je iets in de bios moet doen, maar wat is niet duidelijk.
Nog ter info: Hij is een seconde uit en springt daarna weer aan.
MVG
Hetty
 
Ik heb de ccleaner nu gebruikt en hij heeft veel verwijdert. Maar ik kom niks tegen wat met registry te maken heeft. Advanced heb ik niet gedaan. Dar durf ik niet.
Op andere forums lees ik dat je iets in de bios moet doen, maar wat is niet duidelijk.
Nog ter info: Hij is een seconde uit en springt daarna weer aan.
MVG
Hetty

:shocked: Dus hij gaat wel uit, maar meteen terug aan? En als je je internetkabel eruittrekt, en de pc dan afsluit, blijft hij dan uit staan?
 
Heb het net even geprobeerd. Kabel van internet eruit en afsluiten.
Helaas , geen resultaat. Hij start vrolijk weer op!
Maar evengoed bedankt voor de tip.
MVG
Hetty
 
Ik heb de ccleaner nu gebruikt en hij heeft veel verwijdert. Maar ik kom niks tegen wat met registry te maken heeft. Advanced heb ik niet gedaan. Dar durf ik niet.
Op andere forums lees ik dat je iets in de bios moet doen, maar wat is niet duidelijk.
Nog ter info: Hij is een seconde uit en springt daarna weer aan.
MVG
Hetty

er zit wel degelijk een registry cleaner in ccleaner
en het verband tss registry en bios zie ik niet echt... (ik kan fout zitten)

http://www.ccleaner.com/features hier zie de mogelijkheden van ccleaner (engels) er zit dus een registry cleaner in

glary utilities heb ik ook al veel gehoord van jelpot http://www.glaryutilities.com/, ook wel de moeite als ccleaner je niet bevalt

betalend is tuneup utilities 2008 echt heel goed http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/
 
Bedankt , alleen kan ik het nu niet uit proberen, want ik ben voor 2 maanden in nederland. ( Ik woon in Albanie) Zal daarna weer verder proberen. De bios heeft niets met registry te maken, maar het ging om het feit dat de computer automatisch weer opstart na shutdown.

Hetty
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan