windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmuijtjens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
172
Goedendag,
Ik had een vraag: mijn computer doet niets meer, toen heb ik de herstelcd erin gedaan, maar hij blijft steeds vast hangen en zegt data error bij 78 procent. Daarna bij opstarten zegt hij missing operating systeem daarna schijf eruit gehaald en bij een andere erop gezet. Hij vondt de schijven c-d-e en er stond toch de fabrieksinstellingen op. We hebben de schijf geformateerd, alle drie en daarna windows vista erop gezet we hebben ook de batterrij van bios eruit gehaald om te ressetten. Daarna schijf erin gezet en hij geeft weer missing operating systeem aan. Wat kan ik nu nog doen? Bij de andere computer kon ik wel nog bestanden of fotos al halen d schijf dan.

met vriendelijk groet janmuijtjens
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst je harde schijf formatteren d.m.v. een bootable('opstartbare') cd, volgens mij kan je daar BartPE voor gebruiken maar dat weet ik niet zeker. En dan nog een keer proberen windows erop te zetten. Zitten er misschien krasjes op de herstel-cd?
Succes:thumb:!
p.s.: Zou je leestekens kunnen gebruiken, je verhaal is erg moeilijk te lezen en te begrijpen:).
 
Sorry, maar aan dit verhaal is geen touw vast te knopen. En dat is mede te danken aan het feit dat het 1 grote lange zin is.

In principe installeer je een os door de cd erin te doen.

Dan pc uit en opstarten vanaf de cd (eventueel de bootvolgorde in de bios eerst aanpassen) en dan start je de installatie waarbij inderdaad gevraagd word of je wilt formateren. Daarna begint het installeren.

Maar ik krijg uit jou verhaal het idee alsof je de hd in een andere pc hangt, os erop zet en em dan terug stopt in de pc waar deze in moet. Dat kan niet.
 
Goedendag.:shocked: Pas je bericht even aan, want het is niet duidelijk zo zonder leestekens.:confused:
 
Ten eerste heren heb ik de schijf al geformateerd.
Ten tweede kan ik kijken of er een kras zit op de cd herstel consule.
Maar ik zal kijken of ik de herstel cd kan schoonmaken, ik heb al in de bios first boot op cd rom gezet. Dus dat is het probleem niet. Gaarne misschien nog meer reacties.

Ps. ik heb nu alles met punten en komma's aangevuld.

Met vriendelijke groet,

Jan Muijtjens
 
En nog een probleem herstel concole doet het niet meer,alle schijven heb ik geformateerd dus hij geeft aan error

met vriendelijk groet janmuijtjens
 
Als je inderdaad de gehele schijf hebt geformateerd inclusief de recovery partitie, dan werkt de herstel cd inderdaad niet.

Je zal dan nu een "gewone cd" met os moeten gaan gebruiken.
 
ik heb hem nu zover gekregen dat hij via opdracht prompt chkdsk/r doet, erna hoop dat ik met fixboot nog kan redden klopt dat?

met vriendelijk groet janmuijtjens
 
goededag ik heb hem zover dat ik partities kon maken,maar er is nog een probleem opgetreden ik zie op mijn eigen computer ook nog een schijf x heb ik schijnbaar aangemaakt met chkdsk/r.
mijn vraag is er een programma voor de partities overnieuw te maken via opstarten, kan ik ze ook nog formateren dan nu geeft hij aan c: moet geformateerd worden misschien weet iemand raad.

met vriendelijke groet janmuijtjens
 
hallo ik wil even zeggen vraag is opgelost , we hebben de bad files gemarkeerd en eerst xp erop gezet daarna weer geformateerd en twee parties aangemaakt.
nu windows vista erop gezet het werkt.
toch allemaal bedankt

met vriendelijk groet janmuijtjens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan