Windows ziet mijn SD kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aardbeving

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
2
Goedemiddag allemaal,


Ik heb sinds kort het volgende probleem; mijn laptop ziet mijn SD kaart niet meer.
Als ik de SD kaart in mijn laptop doe, hoor je wel het geluid dat hij een nieuw apparaat ziet en het icoontje van veilig verwijderen komt in beeld (echter staan hier alleen maar drie puntjes en kan ik deze niet aanklikken), maar in Verkenner komt er niks te staan.

In Disk Management staat de SD kaart er wel, echter kan ik hier niks mee. Als ik probeer te formatteren krijg ik dit te zien: 1.PNG
Als ik kies voor "Change Drive Letter and Paths...". krijg ik dit te zien: 2.PNG

Als ik af ga op screenshot 1 en probeer de SD kaart online te krijgen via Diskpart, krijg ik het volgende te zien: 3.PNG


De SD kaart is al in meerdere Windows computers geweest en geen enkele computer heeft hem kunnen vinden. Behalve als ik de SD kaart op een Mac/Linux omgeving aansluit! Hier komt de SD kaart magisch tevoorschijn en kan ik er alles mee doen wat ik wil.

De (originele) partitie van de SD kaart was FAT32 (dit komt omdat mijn camera, een Nikon D3200, deze zo formatteerd), echter heb ik hem zelf ook geprobeerd in NTFS te formatteren, maar beide partities komen niet tevoorschijn op Windows.


Ik heb alle relevante drivers geupdate;

* Realtek PCIE CardReader
* Intel Management Engine Interface
* Intel Serial IO controller driver
* Intel Rapid Storage Technology driver
* Intel Management Engine Interface
* BIOS

maar tevergeefs.

Het gaat hier om een ASUS laptop, ROG Strix GL703VD met Windows 10 Home, versie 1809.

Kan iemand mij assisteren?
 
Vreemd. Op afbeelding 1 staat links Online en bij de foutmelding offline. Hoe is de formattering dan als de SD kaart op een Mac/Linux omgeving is aangesloten?
 
Vreemd. Op afbeelding 1 staat links Online en bij de foutmelding offline. Hoe is de formattering dan als de SD kaart op een Mac/Linux omgeving is aangesloten?

Vond ik inderdaad ook erg vreemd!
Als ik de SD kaart formatteerde via Ubuntu (USB in de laptop en daar vanaf opstarten) deed ik deze als FAT32 of NTFS, ook in Ubuntu werd deze dan wel gewoon gezien maar in Windows niet


Probeer het kaartje met deze tool te formatteren, openen als admin.
https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

Soms zijn SD kaartjes uit een camera alleen daarin te gebruiken, het uitlezen dien je dan via de USB aansluiting van de camera te doen.
Heb een Panasonic waarbij dat zo is.

Bedankt voor deze tool!
Het rare is dat voorheen (circa 3 weken geleden) kon ik mijn SD kaart wél gewoon lezen en alles overzetten. Ik heb niks raars met de kaart gedaan behalve deze in en uit mijn camera/laptop gehaald (wel altijd veilig verwijderen en wachten tot de camera uit stond)



Echter wil ik toevoegen dat mijn kaart het weer doet! Met het tooltje BOOTICE kwam ik er achter dat (om één of andere reden) de SD kaart geformatteerd was als FAT16, ookal had ik hem meerdere keren in FAT32 en NTFS geformatteerd! Nu heb ik hem aangepast naar FAT32 en alle apparaten ziet hem weer en ik kan er weer alles mee doen. :-D
 
(om één of andere reden) de SD kaart geformatteerd was als FAT16, ook al had ik hem meerdere keren in FAT32 en NTFS geformatteerd!
Toch weer die Russen!:evil::d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan