Windows ziet netwerkkaart niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rvr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rvr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Ik kreeg geen verbinding met internet en heb opnieuw XP geinstalleerd, maar met hetzelfde resultaat; ook W2000 geinstalleerd, maar weer geen internet. Opnieuw XP erop en bij hardware gekeken, maar daar staat mijn ethernetkaart niet bij genoemd, terwijl ik met linux zonder problemen het net opkan en eerder kon ik ook met XP het net op met dezelfde pc.
Wat nu?

Ik kreeg geen verbinding met internet en heb opnieuw XP geinstalleerd, maar met hetzelfde resultaat; ook W2000 geinstalleerd, maar weer geen internet. Opnieuw XP erop en bij hardware gekeken, maar daar staat mijn ethernetkaart niet bij genoemd, terwijl ik met linux zonder problemen het net opkan en eerder kon ik ook met XP het net op met dezelfde pc.
Wat nu?

Zet je pc uit, prik je netwerkkaart even in een ander PCI-slot, en start opnieuw op. Wordt de kaart nu wel gevonden?

`t Is een ingebakken netwerkkaart, tenminste de RJ-45 Port zit vast aan het chassis en in `t boekje over `t moederbord staat onder specificaties:
LAN: -Realtec PHY RTL8201CL
-Speed: 10/100 Ethernet
-Supports Wake-On-Lan
(sorry, als zoveel praat, maar ik begrijp niet zoveel)
Linux kan wel `t internet op en eerder kon ik met XP ook `t net op. Is `t zinnig om een extra netwerkkaart te monteren?
Maar ik bedenk, dat ik bij de pc een cd heb gekregen, moet ik daar misschien een driver of zo vanaf halen; maar dan had XP de kaart toch wel moeten zien?

1, Controleer in de bios of die onboard lan op enabled staat.

2, Installeer eerst de moederborddrivers of chipsetdrivers, na een reboot installeer je de specifieke drivers voor de lan onboard, dus pak de driver cd van het moederbord of computer erbij.
Heb je die niet of weet je niets van het moederbord, kijk met Everest wat erin zit, is het een merk PC, dan kun je daar de drivers ophalen, het type nummer vind je op de PC.

3, Kijk naar een reboot of er nu in apparaatbeheer geen gele uitroeptekens staan.

Gelukt.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd, wat er aan de hand was. ik heb `t volgende gedaan; XP geboot, installatie-cd in `t laatje, gekozen voor upgrade (blijkbaar kun je van XP naar XP upgraden). Op een gegeven moment vroeg hij zelf naar de cd-NVIDIA, die ik bij de pc heb meegeleverd gekregen. De installatie afgewerkt en `t werkt.
Bedankt voor alle hulp, zonder dat was ik niet op `t goede spoor gekomen.

De "upgrade" voor een driverprobleem is wel schroomlijk overdreven, de drivers installeren was voldoende geweest.:eek:
Maar dat boter na.............:D

Overigens kun je zelf dit topic rechtsonderin als opgelost zetten.:thumb:

Kan je de vraag even op opgelost zetten. Rechtsonder klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan