windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

xkillingspre

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
ik heb een probleem met mijn internet ik heb paar weken geledn mij xp hergeinstaleert en toen ik dit gedaan had wist ik niet hoe ik mijn internet moest instaleren en het moest met drivers denkik dus ben ik naar pc winkel geweest en hij heeft me 55 euro gevraagd maar mijn pc was niet geformateerd dus nu heb ik mijn pc terug herinstaleert maar ik heb dit in een andere partie (of hoe het noemd) gedaan en ik ga op deze partie en ik heb weer geen internet hoe kan ik internet daarop zetten en dan de partie waar all mijn dingen op staan (deze dus die ik niet herinstalt heb) verwijderen later ?

Ik ken jouw kennissen niet, maar gezien jouw vermoedelijke vaardigheid en het beschreven probleem, zou ik toch echt die kennis aanbevelen.

Natuurlijk kan het ook op de langdurige / pijnlijke en moeilijke manier:

begin maar met een screendump van je apparaatbeheer.

Nee en al had ik het, de Helpmij is er voor problemen, antwoorden, oplossingen en nieuwe problemen.

Nee en al had ik het, de Helpmij is er voor problemen, antwoorden, oplossingen en nieuwe problemen.

k screen dump isdat print screen ?
en van deze waar dater internet opstaat op waar dater geen internet opstaat ?

(Ja, v.w.b. print screen) Nee, (v.w.b. internet) -> configuratiescherm, apparaatbeheer. Dáár een screendumpje van (PrtScr) zal mogelijk een eerste aanzetje zijn.

Maar mijn primaire advies blijft toch: regel een deskundige kennis.

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    97,6 KB · Weergaven: 83
Ok ,dat ziet er prima de luxe uit. Klopt het dat je 2 videokaarten in je machine hebt zitten?

In principe hoef je niet anders te doen dan de kabel in de kaart te duwen en je hebt internet. Waar zit precies het probleem?

Ok ,dat ziet er prima de luxe uit. Klopt het dat je 2 videokaarten in je machine hebt zitten?

In principe hoef je niet anders te doen dan de kabel in de kaart te duwen en je hebt internet. Waar zit precies het probleem?

normaal heb ik geen 2 videokaarten en mijn kabeltje zit erin maar er gebeurt niets

Windows staat op welke schijf?

Doe ook eens een srceendumpje van "deze computer"

Ok, je hebt 1`hdd in het systeem

Adviezen:
- kopieer je persoonlijke bestanden naar een CD-R(W)
- duw vervolgens de XP CD in het station, formatteer C en installeer Windows opnieuw.

Na een gezonde en automatische installatie van Windows behóór je standaard breedband ADSL signaal te hebben.

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt 1`hdd in het systeem

Adviezen:
- kopieer je persoonlijke bestanden naar een CD-R(W)
- duw vervolgens de XP CD in het station, formatteer C en installeer Windows opnieuw.

Na een gezonde en automatische installatie van Windows behóór je standaard ADSL signaal te hebben.

wow ? weetniet zoveel van pc kanje me beter uitleegn aub wat bedoelje met persoonelijke bestanden (liedjes) en cd-r(w) = gewoone cd ?
en formateer C en instaleer opnieuw heb dat al gedaan dacht ik die andere partie ?

We kunnen tientallen berichten over en weer sturen, maar ik ben een beetje bang dat we er niet echt uit zullen gaan komen.

Idd. je persoonlijke bestanden zoals muziek, brieven, foto's etc. Die brand je naar een CDR of een CDR-W en dáárna stop je de XP CD in de drive en formatteer je C.

Je hebt 't over een andere partitie, maar ik vermoed dat je maar één partitie hebt : C.

Laatst bewerkt:
We kunnen tientallen berichten over en weer sturen, maar ik ben een beetje bang dat we er niet echt uit zullen gaan komen.

Idd. je persoonlijke bestanden zoals muziek, brieven, foto's etc. Die brand je naar een CDR of een CDR-W en dáárna stop je de XP CD in de drive en formatteer je C.

Je hebt 't over een andere partitie, maar ik vermoed dat je maar één partitie hebt : C.

maar ik bedoel met partie als ik mijn pc opstart komt er 2 zinnen waar dater sta
- microsoft xp profesional
-microsoft xp profesional endanmoet ik me mijn pijltjes aanduiden welke ik wil starten en ik wil de bovenste weg of opde bovense internet

Aha, da's een ander verhaal.

Dat moet je in de boot.ini aanpassen.

Ga in de verkenner naar C en klik vervolgens op
Extra, mapopties, weergave.
Srcoll naar beneden en zet in cirkeltje in het rondje voor :

Verborgen mappen en bestanden weergeven.

Verlaat het scherm en op en op C staande boot.ini met Kladblok.

Kopieer de tekst en plaats deze hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan