Windows10 en lettertekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eibers

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
Sinds ik W10 heb geïnstalleerd verschijnen er in mijn mailclient (Outlook2010 en in mail Windows Live mail), en in een aantal websites, vreemde tekens.
Bijvoorbeeld Izaäk in plaats van Izaäk.
Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen valt?

Hoi hoi Eibers

Kijk even of je zoiets helpen kan ?? -->>

DPI heeft er niets mee van doen. Er is een instelling m.b.t. Text Encoding onjuist. Dit moet Western zijn. In Firefox regel je dat zoals in het plaatje. Waar je dat in de genoemde programma's doet weet ik zo niet en zal je zelf even naar op zoek moeten. Of wachten tot iemand zich meldt die het wel weet.
Capture.JPG

Na jaghh een mislukte poging om te helpen, misschien doordat ik W10 nog geen gebruiker ben ...:d

Mwah, dat zit er pas sinds Windows 98 in :P

Jaaahh weet dat ( i.v.m. text encoding enz ! )... maar omdat nu special om W10 gat dacht ik ook aparte behandeling is en of anders dan standaard ..:D
'tis gewoon misverstand ...:P

Laatst bewerkt:
DPI heeft er niets mee van doen. Er is een instelling m.b.t. Text Encoding onjuist. Dit moet Western zijn. In Firefox regel je dat zoals in het plaatje. Waar je dat in de genoemde programma's doet weet ik zo niet en zal je zelf even naar op zoek moeten. Of wachten tot iemand zich meldt die het wel weet.
Bekijk bijlage 250213

In Windows live staat het lettertype op West-Europees (Windows).
Specifieker: als het gaat om websites is dat browser-onafhankelijk, en komt het voor bij websites op de localhost.
Daar staat alles op UTF-8

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan