windows10: overzetten of nog even afwachten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik krijg dagelijks bericht dat upgrade naar windows10 klaar staat.
is er al iets bekend over de ervaringen van de eerste gebruikers. het advies dat ik kreeg was: wachten tot het eerste servicepack uitkomt. doen of niet doen?

Altijd verstandig om een paar maanden te wachten. Alle nieuwe software bevat fouten. Voorjaar 2016 lijkt me een mooi moment.

Ik heb Windows 10 sinds gistermiddag en heb nog geen echte problemen ondervonden. De enige twee problemen die ik tegenkwam is dat mijn videokaartdriver niet meer compatible was met Windows 10. Windows 10 zag er dus ook heel raar uit. Nadat ik de nieuwste driver voor Windows 10 had gedownload en geïnstalleerd zag alles er weer normaal uit.
Ook was Windows 10 in het begin heel erg traag qua opstarten. Ook dat is zonder iets te doen verholpen. Waarschijnlijk moesten er eerst tal van updates worden geïnstalleerd waardoor Windows 10 wat trager was.

Laatst bewerkt:
Een windows versie bevat altijd fouten, hoe lang je ook wacht ze vinden steeds andere dingen.

In het najaar krijg je al het 1e service pack.

Maar goed, of jet het nu installeert of later maakt weinig uit, als je het nu doet wordt het steeds geupdeted en als je het later doet krijg je al die updates tegelijk, de nu uiteindelijke versie wordt toch niet aangepast alleen door updates.

denk dat het ieder voor zich is of je windows 10 ja of nee installeert , ik heb niet gewacht en mijn persoonlijke mening momenteel is dat windows 10 de moeite is om te installeren ....

Helemaal mee eens Spocky (dat iedereen dat zelf moet weten), maar htil vraagt of ie nu al moet overstappen of even wachten tot de meeste/grootste fouten eruit zijn. En daar geven Lange Pier en ik als antwoord op: beter even wachten (wat een verstandig advies is voor alle nieuwe software). Ik vermoed dat Lange Pier ook softwareontwikkelaar is of geweest is :-)

Laatst bewerkt:
srpchulp je slaat de spijker op zijn kop!

Mijn advies was dat het geen .... uitmaakt of je het nu of later installeert, windows 10 wordt niet meer veranderd alleen geupdated, ze werken immers niet met versie nummers alleen met updates en service pack nummers.
Oftewel, er komen geen doorontwikkelde versies van windows 10 zoals je dat vaak wel ziet bij andere OS'en en software, dus wachten of niet maakt niets uit.
En nee, ik kom niet uit die wereld.

voila sé Lange pier heeft gesproken ;) en waar is wat hij zegt, daarom dat ik ook zeg dat het wachten niet meer nodig is en dat het ieder voor zich is of hij of zij windows 10 installeert of niet ;)

En bevalt Windows 10 je niet? Dan kun je binnen een maand weer terug naar je oude vertrouwde OS. ;)

Goed te weten! Maar gaat dat eenvoudig?

goed idee, win10 geeft goede informatie, maar waar vind ik je sticky topic? wat is dat eigenlijk, een sticky topic?

Mijn advies was dat het geen .... uitmaakt of je het nu of later installeert, windows 10 wordt niet meer veranderd alleen geupdated, ze werken immers niet met versie nummers alleen met updates en service pack nummers.
Oftewel, er komen geen doorontwikkelde versies van windows 10 zoals je dat vaak wel ziet bij andere OS'en en software, dus wachten of niet maakt niets uit.

Ik denk dat het wel wat uitmaakt en wel hierom: je mag verwachten dat MS de patches tevens verwerkt in de installatieset. Dus de installatieversie die je NU gebruikt (die dus gedownload wordt van de MS-site) zal een andere zijn dan de installatieset die je over een maand gebruikt. Daar zitten dan al die veranderingen en aanpassingen in en dat scheelt je weer heel wat updates. Vanaf het moment dat die versie van Win10 is geïnstalleerd op de pc wordt er natuurlijk alleen nog maar met updates gewerkt; daar is niet aan te ontkomen.
Dus hoe langer je wacht hoe meer fouten eruit gehaald zijn, hoe meer drivers er win10 geschikt gemaakt zijn en hoe minder updates je hoeft door te ploeteren na de installatie. Ik vermoed dat er ook niet meer zoiets als een SP1 gaat komen, omdat de update van Windows een permanent proces wordt.
Dat is dus duidelijk anders dan we tot nu toe gewend waren met eerdere windows versies.

Laatst bewerkt:
Microsoft past de installatie windows 10 echt niet aan, alle oem's en retail versies blijven zo, zo hebben ze het altijd gedaan, bij een SP dan worden de vervolg uitgaven daarmee verwerkt.

Dus de installatieversie die je NU gebruikt (die dus gedownload wordt van de MS-site) zal een andere zijn dan de installatieset die je over een maand gebruikt.
Hoe kom je daarbij? want dat is niet zo, het is dezelfde en er wordt geupdated.

goed idee, win10 geeft goede informatie, maar waar vind ik je sticky topic? wat is dat eigenlijk, een sticky topic?

Een sticky topic is een topic dat bovenaan blijft staan in de rubriek. Normaal gesproken zakt je topic als er nieuwe berichten geplaatst worden. Als moderator kunnen wij deze berichten op sticky plaatsen.
Het topic waar het hier over gaat vind je bovenaan in deze rubriek, belangrijk staat ervoor http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/607-Windows-10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan