Windows11 verkenner: ingekorte menu's aan te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Sindskort heb ik een nieuwe computer, met Win11. Ik was gewend aan Win7 en heb veel dingen opnieuw moeten uitvogelen.
Een van mijn ergernissen is het contextmenu in Verkenner: het is ingekort, en in de ingekorte versie ontbreekt 'Plakken' (nadat ik eerst elders iets heb gekopieerd). Ik moet dan na rechtsklikken eerst klikken op 'Meer opties weergeven' en krijg dan pas de optie 'Plakken' in beeld: altijd een tweetrapsraket dus, en veel onhandiger dan onder Win7. Is hier een oplossing voor?

Liefst iets veiligs, dus niet door direct te werken in het register ... is er een tweak voor?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

PS Ik vond wel dit: https://id.nl/huis-en-entertainment...1-zo-krijg-je-het-volledige-contextmenu-terug, maar ben huiverig om in het register te gaan veranderen
 
Zet dit in een batch file en voer hem uit.
Dat zet het oude context menu terug:
Code:
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f
Pause
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe

Daarnaast kan je altijd Ctrl-V gebruiken om te plakken.
 
Veel mensen zien blijkbaar deze icoontjes over het hoofd in nieuwe contextmenu...
 

Bijlagen

  • windows 11 knippen-plakken-wissen.jpg
    windows 11 knippen-plakken-wissen.jpg
    24 KB · Weergaven: 1
Bij mij ging het om de Eigenschappen keuze.
Maar die staat er inmiddels weer in.
 
FYI:
Update January 9, 2023: Microsoft is also working on adding an option to make the classic context menu the default for Windows 11.

Update June 20, 2023: These instructions have been revised to ensure they are still working.
Hoe snel dat nog komt?
 
Dank alle vijf, voor jullie reacties! Ik ga ze een voor een bestuderen, zeker ook die van jou, srpchulp, die nog wat verder gaan. Langzaamaan krijg ik weer wat grip en voel ik me wat minder ongelukkig met Win11.

edmoor, misschien dom maar ik weet niet (meer) hoe ik een batchfile moet maken en uitvoeren ... maar dat staat ongetwijfeld wel ergens beschreven hier op Helpmij?

Groeten,
I.

 
Maak met Kladblok een bestandje met de extensie .bat en plak daar die code in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan