Windows7 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenniepennie

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Berichten
65
Hallo

Ik heb me net een nieuwe windows7 aangeschaft. bij de installatie kon ik kiezen tussen een x86 en een x64. ik was me nergens van bewust en heb 64 gekozen. Nu vraag ik me af, heeft 64 bit veel nadelen? werkt alle software op 64 of heb je voor sommige programmas een 32bit-OS nodig? ik heb wel gehoord dat 64bit stabieler draait, enkel als je genoeg geheugen hebt. klopt dat?

Ik heb een Acer met Intel quad core met 4gb ram.

Lennert
 
Werkt prima bij meer als 3 gb ram geheugen.

De meeste 32-bits programma's werken ook op x64. Deze komen dan in een andere Program Files map te staan met op het eind x86.

Drivers voor apparatuur is wel kritischer, moet 64 bits zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een periode gehad dat ik x64 gebruikte, naar mijn idee was dit stabieler en vooral sneller. Ik had het idee dat mijn hardware meer benut werd met x64. Veel programma's draaide prima met de x64. Alleen toen ik een aantal zeer belangrijke programma's en soms ook spellen wilde spelen was toch de x86 vereist.

Toen had ik er zo genoeg van dat ik x86 ben gaan gebruiken.

Het is dus maar net zoals jij fijn vind. Drivers waren trouwens geen probleem, want tegenwoordig heeft iedere fabrikant wel rekening gehouden met de opkomst van x64.

Greetz :thumb:
 
Nee voor windows 7 heb je geen nadelen. Dit komt omdat de drivers voor windows 7 er eigenlijk altijd in 32 bit als de 64 bit variant zijn. De software die niet 64 bit is (praktisch alles), draait gewoon in 32 bit modus en dat werkt prima. Niets om je zorgen over te maken dus.
 
Zelfs met dat was het nog een probleem. Maargoed, zoals ik al zei, je moet gebruiken wat je fijn vind. De x64 is groot in opkomst en dan zullen fabrikanten niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ze spelen natuurlijk een hoop in op de markt.
Tegenwoordig worden kant en klare computers al aangeboden met x64 OS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan