Windows7 64 dual boot met Windows 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

WernerF

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2001
Berichten
14
Allen een fijne kerst en een goed uiteinde,

3 weken geleden heb ik een Dell studio xps 8000 gekocht en ben er zeer tevreden over.
Deze computer is met windows 7 64 bit uitgerust en ik heb veel programmas die alleen
met 32 bits overweg kunnen. Ik heb er nog een windows 7 32 home edition bij gekocht.
De harde schijf heb ik in 2 patities gedeeld en op de tweede partitie windows 7 32
geinstalleerd. Voor de setup heb ik geavanceerd gekozen om de juiste partitie te kiezen.
De dell installatie werkt nog steed naar behoren en de 32 bit installatie laat zich ook goed
opstarten. Zover is alles naar het zin ware het niet dat in aperaatebeheer de verschillende
onderdelen, diskdrive, videokaart, zich niet laten benaderen met nieuwe drivers. De drivers
zijn van de dell site gedownload. Ook de nieuwe soundcard ziet hij niet. Het werkt alleen
met zuiver op het moederboard mee geleverde onderdelen. Ben ik iets vergeten met de
setup installatie of iets anders nog niet ingesteld ??? Wie o wie kan mij hier een goede
Hint geven.
Met vriendelijke groeten Werner
 
Waarom heb je een 32 en 64 bit versie geinstalleerd?
Windows 7 64bit kan zeer goed overweg met 32bit programma's.. Daar maakt 'ie gewoon een 32 bit Program Files map van!
 
Delphi en andere programma werken niet. Te veel waarschuwingen helaas.
Maar het moet toch zo ook kunnen. Graag hiervoor een oplossing s.v.p.
 
Rechtermuisknop op het item (in apparaatbeheer) dat je wil installeren en dan eigenschappen en vervolgens Stuurprogramma bijwerken of iets dergelijks al geprobeerd?
 
Rechtermuisknop op het item (in apparaatbeheer) dat je wil installeren en dan eigenschappen en vervolgens Stuurprogramma bijwerken of iets dergelijks al geprobeerd?

Dat is mij goed bekend. Ik ben toch wel met windows bekend en heb al meerdere installs
gebouwd en met succes. Dit is een ander probleem. Windows7 32bit werkt wel maar de nieuwe drivers laten zich met geen mogelijkheid installeren. De dual boot manager werkt
ook goed en het zou geen probleem moeten zijn, helaas wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan