Windows7 aanmelden bij server

• Onderwerp starter Onderwerp starter CvD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CvD

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hallo beste forumleden,

Ik heb een uitdaging.
Ik werk nu met deze computer met XPprof. op een server met windows server 2003.
Geen probleem, op de server een computer aanmaken en via systeemeigenschappen en computernaam met de wizard netwerk-id verbinding maken met de server. Dit werkt.
Nu heb ik een nieuwe computer met wondows 7prof. aangeschaft.
bovenstaande uitgevoerd en ik kan inloggen op mijn domein.
Ik zie alleen geen netwerkschijven in mijn verkenner, terwijl ik die voorheen wel had, om mijn data op te slaan. Op de server staat die ook ingesteld ald de "I"-schijf.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout gedaan kan hebben of wellicht handige tips geven.

Alvast bedankt.

Er komen aardig wat hits voorbij als je zoekt op 'home folder windows 7 server 2003'. Ik heb niet de oplossing. Ook al is de homefolder ingesteld bij ons (H: ) op tabblad Profile, wij maken gebruik van een inlogscript waarbij o.a. H: wordt ingesteld. Werkt ook op W7 clients.

a. Staat die W7 computer wel in dezelfde Afdeling/OU in Active Directory op je W2003 server?
b. Heb je login-scripts ingesteld, en hoe koppel je die aan gebruikersnamen? Via een policy of via het Loginscript veldje in de gebruikersnaam in Active Directory?
c. Denk eraan dat profielen voor W7 computer een .v2 extensie krijgen. Oftewel: Je krijgt een nieuw zwervend profiel als je inlogt vanaf de W7 computer, ook al had je voor diezelfde gebruikersnaam er al een als je inlogde vanaf de XP computer. Als je in het gebruikersprofiel de netwerkkoppelingen 'handmatig' had aangemaakt (ipv. via policy of het Loginscript veldje in het gebruikersopbject in Active Directory), dan moet je die netwerkkoppelingen opnieuw aanmaken zodra je ingelogd bent vanaf de W7 computer.

EDIT: Mijn tips komen gedeeltelijk overeen met waar handboekict het zojuist over had.

Succes,

Tijs.

Hoi CvD

Ik ben niet heel bekend met 2003 mijn gebied is meer 2008+, Maar log je in met de zelfde gebruiker of heb je toevallig een nieuwe gebruiker aangemaakt voor Wndows7?
Is de server zo wel bereikbaar? (\\servername\folder of \\IP Address\folder)

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties zover.
Ik log in via een script "christSBS_LOGIN_SCRIPT.bat" en dat ziet er als volgt uit:
\\CVD1\Clients\Setup\setup.exe /s CVD1
net use i: \\cvd1\data
net use j: \\cvd1\diskf

Wellicht kunnen jullie me met bovenstaande beter richting de oplossing sturen.

Alvast bedankt.

Zover ik weet is die setup.exe van SBS 2003 niet compatible met Vista en W7. Zet daar eens eens REM en een spatie voor.
Dus maak het:
REM \\CVD1\Clients\Setup\setup.exe /s CVD1
net use i: \\cvd1\data
net use j: \\cvd1\diskf

Kijk of het dan wel werkt. Indien niet, start het login-script eens handmatig zodra in gelogd op het domein-account:
Start -> Zoeken -> \\CVD1\netlogon\christSBS_LOGIN_SCRIPT.bat
en voer die uit.

Dan is er nog het issue dat misschien schijfletters I: en J: op die W7 computer al in gebruik kunnen zijn, bijv. met een schijf/partitie schijfletter, een externe harde schijf, cardreader schijfletters etc. Kijk dat na via Schijfbeheer op die W7 computer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Je opmerking over die cardreader heeft mij aan het denken gezet.
Inderdaad zit in deze computer een cardreader.
De stationsletters aangepast en ik heb weer verbinding met mijn serverschijven.
Bedankt voor de reacties.

Soms is het voor de hand liggende niet zo vanzelfsprekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan