windows7 en nvidia

Status
Niet open voor verdere reacties.

carphunter

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
windows 7 nvidia kaart

Hallo leden, zit met groot probleem,

Heb een upgrade gedaan van vista naar windows 7. Ik heb de laatste drivers van de site gedownload en geinstaleerd (8.16.11.8681)

NBu werkt de videokaart niet goed. Wanneer de videokaart flink moet werken (afspelen dvd film etc youtube) gaat het beeld op zwart.??

Als ik bij programmas naar nvidia ga -> PsysXproperties, zie ik wel even het 3d pictogram ronddraaien maar dan gaat het beeld ook weer op zwart!!

het gaat om een nvidia geforce g102m
Nieuwe laptop Asus k50IN series
keb nieuwste drivers voor kaart en chipset erop gezet?!?!?

Wie kan me helpen, ?

alvast bedankt

Zoalang ik gewoon computer en nvidia kaart niet laat werken gaat het goed??

Voor laptops zijn vaak specifieke drivers benodigd. Alle benodigde drivers kan je via de Asus support website downloaden.

Bedankt voor je reactie, maar de meest recente drivers (voor windows 7 32 bit)staan erop !!
Heb je nog een idee wat het kan zijn?

Ook als ik een film wil afspelen met de dvd speler loopt ie spaak.....

Laatst bewerkt:
vissen

windows 7 nvidia kaart

Hallo leden, zit met groot probleem,

Heb een upgrade gedaan van vista naar windows 7. Ik heb de laatste drivers van de site gedownload en geinstaleerd (8.16.11.8681)

NBu werkt de videokaart niet goed. Wanneer de videokaart flink moet werken (afspelen dvd film etc youtube) gaat het beeld op zwart.??

Als ik bij programmas naar nvidia ga -> PsysXproperties, zie ik wel even het 3d pictogram ronddraaien maar dan gaat het beeld ook weer op zwart!!

het gaat om een nvidia geforce g102m
Nieuwe laptop Asus k50I

keb nieuwste drivers voor kaart en chipset erop gezet?!?!?

Wie kan me helpen, ?

alvast bedankt

Zoalang ik gewoon computer en nvidia kaart niet laat werken gaat het goed??

Laatst bewerkt:
Hallo antoon...wat wilde je meededelen?? ;)

Hallo Carphunter;
Ik dacht dat het een warmte probleem was,hij moet dan hardwerken,en het is bekend dat laptops gauw warm worden.Maar hij is nieuw dus daar zal het wel niet aanliggen,ook doet hij het van het begin niet.Nee daar ligt het niet aan.Ik zou het niet zo gauw weten,wat het probleem is,Kun je niet eens op Minatica.be die vraag stellen?Ik hoop dat je geholpen wordt met je probleem. Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedanktvoor je reactie, ik zal eens naar die minica gaan.
Hopenlijk doen ze niet moeilijk (windows 7 niet orgineel) vista wel met gratis update!
Laptop wordt trouwens niet warm, Doet het vanaf het begin al, ook kan ik geen dvd afspelen , ben bang dat het wachten op nieuwe driver wordt...

Bedankt voor je reactie, maar ik durf niet zomaar v an onbekende site iets te downloaden

Zijn de normale nvidia drivers maar met aangepaste ondersteuning zodat de drivers ook goed op de verschillende notebooks werkt. Deze drivers zijn over het algemeen nieuwer dan die de fabrikant aanbied. Maar niets doen waar je je zelf niet lekker bij voelt.

Halo Maniac,

Ik heb de drivers geprobeerd die volgens de site voor mijn laptop moesten zijn, maar met het instaleren lukte dit niet:(

Kan het niet iets andres zijn dan de drivers??

hallo,

Ik ben erachter gekomen dat het echt aan driver ligt (nog geen goede beschikbaar :( )
Wanneer ik op de standaard vga driver draai heb ik dus geen problemen.

nadeel is, is dat de driver automatisch wordt geinstaleerd,
kan ik uitschakelen ?

grtz

corne

Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat via de Windows Update de driver automatisch meekomt ?
In dat geval zal je de instellingen van Windows Update moeten wijzigen.

hallo,

Ik ben erachter gekomen dat het echt aan driver ligt (nog geen goede beschikbaar :( )
Wanneer ik op de standaard vga driver draai heb ik dus geen problemen.

nadeel is, is dat de driver automatisch wordt geinstaleerd,
kan ik uitschakelen ?

grtz

corne

Hallo,
Een vraag,heb je ook wel de goede drivers geinstalleerd?Ik bedoel 32-bit of 64-bit Ik lees dat op minatica
groet antoon.:)

Hallo @Antoon , ik heb inderdaad de juiste drivers geinstaleerd (zlefs laten zoeken op nvidia site zelf, voor dit type botbook is er nog maar 1)

@MANIAC

omdat de laptop wel goed draait op de vga adapter (stuurpogramma van nvidea verwijderd), ziet ie (denk ik) elke keer nieuwe hardware en gaat die instaleren .....dus weer met die foute driver, en moet ik die elke keer weer verwijderen :(

ik wil dus alleen draaien op de vga adapter/driver zolang er geen nieuwe nvidia driver is. Is dit mogelijk ?

grtz

corne

Bij mijn broertje kwam de driver via Windows Update (ook nvidia, Windows 7). Kwestie van die niet meenemen. Maar als Windows 7 de correcte driver te hebben zal dat geïnstalleerd worden. Geen idee hoe je dat zou kunnen stoppen. Daar zou ik ook even naar moeten zoeken.

Bedankt voor je hulp, ik ben tussendoor (kids he!) ook wat aan het zoeken /googlen.
Wat ikzelf niet helemaal begrijp: wat doet die windows vga adapter dan? is dat een onboard video gedeelte ofzo, want het beeld zonder de kaart is wel wat slechter. Draait de laptop dan zonder videokaart (blijkbaar wel)???

alvast bedankt voor alle hulp en reacties!

grtz

Hoi !

In eerste instantie installeert Win 7 de standaard VGA-driver.

Immers:" vroeger" met Win 2 K en XP kon het voorkomen dat je, als je driver niet bij installatie gevonden werd, met een onleesbaar beeldscherm zat !

Dus inmiddels heeft Win 7 een standaard driver aan boord, die in elk geval een leesbaar beeld geeft.

Bij de eerste/tweede automatische update's worden dan de nVidia drivers geinstalleerd.

Maar: er is veel kritiek op de Win 7 -drivers van nVidia.

Gelukkig worden ze regelmatig vernieuwd.

Hopelijk wordt je probleem binnenkort vanzelf opgelost; Win 7 zal, zodra een betere driver beschikbaar is, deze onmiddellijk via aut. update's aanbieden.

Of je koopt een ATi-graka.....

Greetz,

Harry.

Oke dan zal ik de autmatische updates maar uitschakelen dan, lijkt me de beste optie totdat er een juiste driver is
anders blijf ik het stuurpogramma sverwijdreen elke dkkker na een update

heel erg bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan