Windows7 formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Dag allemaal,

Ik heb van Vista Home een update uitgevoerd naar Windows7 Enterprise Upgrade 32-bit
Na het starten van de pc met de dvd erin had ik twee mogelijkheden: Een update uitvoeren en een tweede keuze waarbij ik hoopte de mogelijkheid te hebben eerst de harde schijf te formateren. Ik koos voor de tweede optie, waarna Windows 7 keurig werd geïnstalleerd,en de oude versie de naam Windows.old kreeg.

Bij het opstarten krijg ik nu de keuze uit Vista of Windows 7, terwijl in beide gevallen Windows 7 start. Ik denk zelf dat dit iets te maken heeft met de upgrade van Vista Home naar Enterprise.

Dat was ook de reden dat ik eigenlijk alles wilde formateren, er waren ook al eerder pogingen ondernomen om te Upgraden.

Hoe formateer ik nu de harde schijf om uiteindelijk Windows7 fris en fruitig te installeren ?

Groet van Amaldo

Door nog een keer de 7 DVD in de lade te doen er ermee te booten. Nu krijg je wél de mogelijkheid om te formatteren.

Waarom schiet hij daarmee op als hij een 'kale' en 'frisse' installatie wil hebben?

't was maar een idee. hoef je niet alles weer opnieuw te installeren.
Ik had even niet begrepen dat hij een frisse installatie wilde, ik dacht dat hij last had van dat boot menu.:)

Door nog een keer de 7 DVD in de lade te doen er ermee te booten. Nu krijg je wél de mogelijkheid om te formatteren.

Dat is wat ik zocht. Ik kaner echter pas volgende week donderdag mee aan de slag. Laat zeker wat van me horen.

Amaldo

Klopt helemaal !
Ik heb inmiddels de harde schijf geformatteerd en Windos 7 opnieuw geinstalleerd.
Draait prima !

bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan