windows7 - gemakkelijkste manier om 2 beeldschermen apart te bedienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan59

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hoofdscherm: DVI aansluiting 24"
2e beeldscherm: VGA aansluiting 18"

Nu aangegeven in windows7: Deze beeldschermen uitbreiden".

Muis kan ik van links naar rechts en andersom over 2 beeldschermen laten gaan.

Wat is de gemakkelijkste manier in windows7 of met andere software op de beeldschermen met 2 aparte programma"s te werken?

Johan59

Gewoon de vensters verschuiven. eentje links en de ander rechts. Geen speciale software voor nodig.

Een venster moet je eerst verkleinen, dan verslepen en weer maximaliseren. In Windows 7 gaat dat het makkelijkste, door op de boven balk met je muis te gaan staan. Linker muisknop vast houden, en muis naar beneden slepen. Scherm wordt kleiner, slepen naar andere scherm en meteen naar de bovenkant van het scherm om direct te maximaliseren.

Dank voor je vlugge reactie.

Geprobeerd, is makkelijk ja, maar ik zie op dit moment nog niet direct of ik met 2 verschillende schermen en ook 2 verschillende programma's kan werken. Heb op deze manier geen pictogrammen op kleinste scherm.
Of moet ik dan windows7 anders instellen?

Johan59

Je breid je scherm uit, je hebt dus extra ruimte, maar je hebt nog steeds maar 1 primair scherm.
Je kunt software als ultramon gebruiken om een startbalk op beide schermen te krijgen, en anders zul je beide schermen als 1 scherm moeten laten functioneren

Je kan gewoon twee programma's openen. Eventueel via startmenu.

grumbkow- ga dit ook nog even proberen.

crash- heb sinds 1e antwoord van je geoefend en weet ondertussen hoe de werking is.

Dank voor jullie reactie.

Johan59

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan