windows7 installeren vanaf xp met dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan15

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Hello,

probeer windows 7 te installeren vanaf dvd maar het wil niet echt lukken

ik heb in me bios geselecteerd dat me dvdspeler op 1st device staat, maar hij pakt hem niet, ook op handmatig geslecteerd, dat ie vanaf dvdspeler moet opstarten werkt niet/slecht, dan krijg ik een zwart scherm met alleen een knipperend (-) < tekentje. als ik vanaf xp draaiende de dvd start zecht ie:

Windows Setup:

Deze installatieschijf is niet compatibel met uw windows. U hebt de juiste installatieschijf nodig als u de upgrade wilt uitvoeren. Raadpleeg de systeeminformatie van u computer voor meer informatie. Als u een nieuw exemplaar van Windows wilt installeren, start u uw computer opnieuw op vanaf de installatieschijf en selecteerd u Aangepast (geavanceerd)

heb de 32 en de 64 bit geprobeerd.
iemand enig id wat ik moet doen?

Laatst bewerkt:
Je geeft eigenlijk zelf al je antwoord.

Ik vermoed dat je dvd (of cd) niet bootable is.
Dus een nieuwe binnenhalen , opnieuw branden op de juiste manier en probeer het nog een keer.

Je moet hem branden als een .iso of image.
Bv. met het gratis "Imgburn" http://www.imgburn.com/index.php?act=download
Dan heb je een bootable dvd.
Vandaaruit opstarten, en installeren maar.
Handig is het, als je HDD in twee partities hakt, en op de tweede partitie Win 7 installeren.
Dan blijf je de optie houden, om bij het opstarten te kiezen tussen XP en 7.

Als je de upgrade versie hebt en je wil alle instellingen en programma's van XP behouden, dan moet je Windows 7 installeren vanuit XP.
Dus niet met de Windows 7 cdrom opstarten en installeren want dan wordt alles overschreven en heb je een kale Windows 7.

Hello,

probeer windows 7 te installeren vanaf dvd maar het wil niet echt lukken

ik heb in me bios geselecteerd dat me dvdspeler op 1st device staat, maar hij pakt hem niet, ook op handmatig geslecteerd, dat ie vanaf dvdspeler moet opstarten werkt niet/slecht, dan krijg ik een zwart scherm met alleen een knipperend (-) < tekentje. als ik vanaf xp draaiende de dvd start zecht ie:

Windows Setup:

Deze installatieschijf is niet compatibel met uw windows. U hebt de juiste installatieschijf nodig als u de upgrade wilt uitvoeren. Raadpleeg de systeeminformatie van u computer voor meer informatie. Als u een nieuw exemplaar van Windows wilt installeren, start u uw computer opnieuw op vanaf de installatieschijf en selecteerd u Aangepast (geavanceerd)

heb de 32 en de 64 bit geprobeerd.
iemand enig id wat ik moet doen?

Je hebt waarschijnlijk een update versie van windows 7 gekocht/gekregen?
Hierbij moet je waarschijnlijk de update uitvoeren vanuit Windows zelf en is een schone start niet mogelijk. (Wel met aangepaste installatie).

gelukt. wat ik heb gedaan,:

gesintaleerd vanuit xp toen met de brandtool van w7 de dvd gebrand, toen nog een x geisnstaleerd vanaf cd en geformateerd, beetje een omweg maarja :p goed resultaat :p

gelukt. wat ik heb gedaan,:

gesintaleerd vanuit xp toen met de brandtool van w7 de dvd gebrand, toen nog een x geisnstaleerd vanaf cd en geformateerd, beetje een omweg maarja :p goed resultaat :p

Inderdaad waarom zou je het gemakkelijk doen, als het ook moeilijk kan:rolleyes:

Als je de upgrade versie hebt en je wil alle instellingen en programma's van XP behouden, dan moet je Windows 7 installeren vanuit XP.
Dus niet met de Windows 7 cdrom opstarten en installeren want dan wordt alles overschreven en heb je een kale Windows 7.

Even een correctie.

Als je twee partities hebt, en een upgrade versie start je hem op met de Windows 7 dvd.

Installeren zonder licentie. Stuur hem naar de tweede partitie, en rond de installatie af.
Curieus, maar waar, opnieuw hetzelfde doen, (precies zoals beschreven ) en gebruik nu wel je licentie.
Dan heb je een dual boot met je XP ( veranderd niets aan ) en Windows 7.

Even een correctie.

Als je twee partities hebt, en een upgrade versie start je hem op met de Windows 7 dvd.

Installeren zonder licentie. Stuur hem naar de tweede partitie, en rond de installatie af.
Curieus, maar waar, opnieuw hetzelfde doen, (precies zoals beschreven ) en gebruik nu wel je licentie.
Dan heb je een dual boot met je XP ( veranderd niets aan ) en Windows 7.

Maar wat moet je met die Windows 7, je kunt er toch weinig mee doen.
De programma's staan immers op XP.
Voor een upgrade met behoud van de XP instellingen en software, opstarten van uit XP.
Zie de MS uitleg in het startscherm van Windows 7.

En windows 9

Ik probeer hetzelfde geintje, maar mij lukt het niet :(. Ik heb met een of ander vaag pakket (FreeIsoBurner) een iso-bestand naar een DVD gebrand, en hij geeft ook onderstaande melding (raadpleeg systeeminfo etc). Als ik dezelfde schijf in mij nieuwe pc stop, gaat-ie keurig naar de set up. Anyone?

Groet,
Hans

PS: ik heb zowel een DVD+ als - RW geprobeerd.

@xydegek
Maak zelf een nieuw topic aan en breek niet in anderman's topic in dat bovendien van 2009 is!
Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan