Windows7 overnieuw instaleren incl drivers moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
317
Beste help-mij forumleden.

Nadat ik in een ander topic problemen had om alle drivers voor mijn moederboard goed te instaleren, heb ik mijn PC weggebracht naar een zaak hier op de hoek, zij hebben mij de setdrive, LAN,usb3, audio drivers van mijn PC nieuw geïnstalleerd en Windows er fatsoenlijk opgezet voor een bedrag van 60 euro.
Naja ik helemaal blij dat de PC het weer deed, ik ben begonnen met mijn programma's nieuw te installeren, alles ging goed, toen wou ik Photoshop5 instaleren, dit is een illigale versie waarbij ik de host moet veranderen.
Nadat ik dat gedaan heb liep de PC heel schokkend, stom dat ik was had ik ook nog geen kopie van de originele host gemaakt, dus gegoogled, kwam ik op een windows7 host uit die goed moest werken. Nu werkt de PC weer maar hij sluit niet meer af, ook zag ik dat Windows-update het niet meer deed.

Ik wil nu graag Windows weer herinstalleren maar dan ben ik net als de vorige keer mijn drivers van het moederboard kwijt (hier heb ik geen cd van).. Mijn vraag, kan ik de drivers nu op een of ander manier opzoeken op mijn pc en ze branden? Of.. Miss nog beter.. Kan ik Windows met een of ander programma repareren, zodat ik hem helemaal niet opnieuw erop zetten moet?

Hoop dat ik een beetje duidelijk mijn probleem heb geformuleerd en dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

Groet Ger.
 
En een herstelpunt terugzetten?
Ga naar een tijdstip voordat je met die illegale software begon.
 
Heb ik gedaan zoefff, was het vergeten te vermelden, ik zit bij mijn eerste herstelpunt en toch geeft hij die problemen.
Het best was als ik die drivers kon branden en ik leerde hoe ik zelf alles instaleren kon vanaf nul, maa. aangezien ik er de vorige keer niet uitkwam durf ik er niet goed aan (volgens de zaak had ik de verkeerde drivers geïnstalleerd, vandaar dat ik nu de goede graag uit Windows wil halen..

Dank je voor je reactie
 
Een eenvoudige manier om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Drivermax te gebruiken.
Het programma kun je hier downloaden. Kies na het opstarten van het programma Driver backup and Restore.
drivermax.png
 
Geweldig.. Ben er nu niet maar zodra ik thuis ben ga ik dit direct proberen.. Dankjewel voor de tip Dorado!
 
Een vraagje nog... Als ik de drivers gebrand heb, ga ik Windows dus overnieuw installeren, de drivers moet ik dus na de installatie van Windows erop zetten? Zijn dit .exe bestanden? En moeten deze in een bepaalde volgorde geïnstalleerd worden? Ik vraag liever één keer teveel dan dat ik het verkeerd doe...

Groet Ger
 
Voor de backup gebruik je de backup functie & voor het terugzetten de restore functie...
 
Voor de backup gebruik je de backup functie & voor het terugzetten de restore functie...

Dus 1... Downloaden 2... Back-up maken 3... Die begrijp ik niet helemaal, het programma met de back-up op cd branden? 4... Windows opnieuw installeren 5... Cd erin en op restore duwen?

Sorry dat ik zo NOOB overkom maar stap 3 moet dan toch gebrand worden? Want als ik Windows erop zet worden alle gegeven verwijderd van de PC toch? Weet dat het misschien domme vragen zijn maar ben gewoon bang dat ik dadelijk weer 60 euro moet betalen als ik iets verkeerd doe :(

Wederom dank voor je hulp!
 
1. programma installeren
2. Backup maken
3. Backup extern opslaan
4. Na installatie Win7 programma opnieuw installeren
5. Backup terugzetten ( restore )
 
Helaas.... Ik krijg een foutmelding..
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord.

Pff....

Iig bedankt voor de hulp... Ik denk dat ik de pc in het weekend weer ga wegbrengen.

Groet Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan