windows7 thuisgroep delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
halllo

Mijn ouders hebben thuis een netwerk en ik maak daar ook gebruik van.
nou is het zo dat ik zelf een pc en een laptop heb. ik heb deze zo ingesteld zodat ik de bibliotheken kan delen. ik zou het alleen fijn vinden als ik ook alle schijven inclusief c:/ kon delen.

mijn 2de vraag is, als andere ook op het netwerk zitten (zus, ouders) kunnen die mijn bibliotheken dan ook bekijken? kanik dat zo afschermen dat ALLEEN ik vanaf mn laptop of pc toegang heb?
alvast bedankt

mvg
luck

re: thuisgroep delen

he hallo,

de vraag die ik je dan moet stellen is:
zijn alle pc's windows 7?

je kan zonder meer schijven delen, alleen zal je deze ook weer in een biblitheek moet "toevoegen" wat veel makkelijker is is om de c:\schijf te delen van een computer met een op die comuter bekend account (een nieuwe eigen account?) en vanaf je windows 7 pc een netwerkmapping te maken naar die schijf.

dit werkt namleijk ook over de verschillende windows versies heen (xp ondersteunt geen thuisgroepen, naar ik meen vista ook nog niet)

• stap 1
op de pc waar je de schijf wilt delen klik je via deze computer met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt delen, kies delen of geavanceerd delen en kies het gebruikersaccount uit die de schijf mag benaderen, zet de machtigingen (lezen , schrijven, full)
  • stap 2
    nu op de pc waar je vanaf de pc wilt benaderen , klik je met de rechtermuisknop op deze computer, kies voor netwerkverbinding maken, kies vervolgens de letter die jij wilt toewijzen op jou pc voor deze share, bij map kies \\[pcnaam]\[sharenaam] (in het geval van de c schijf c$, de dollarteken staat voor een "verborgen share) zet een vinkje bij "opnieuw verbinding maken bij aanmelden" en een vinkje bij andere referenties.

bij de referenties geef je een account op die op die pc de machtigingen heeft om die share te benaderen, let hier wel bij op dat je voor de gebruikersnaam wel de computernaam zet dus gebruiker piet op pc_thuis moet worden pc_thuis\piet, en uiteraard bij het wachtwoord het ww van die gebruiker aangeven, klik op voltooien en voila onder "computer"heb je er nu een "schijf" bij met de letter die jij opgaf eerder en deze blijft daar, mits de andere computer aan staat natuurlijk.

overigen kan je delen van deze schij natuurlijk wel weer in je bibliotheken toevoegen, ik werk zelf eigenlijk nooit met een biblitheek.

het afschermen van je eigen bibliotheken kan, ik weet natturlijk niet hoe jou netwerk in elkaar zit, maar zolang je bibliotheek items bevat die niet openbaar zijn kunnen anderen er niks mee, ook kan je er voor kiezen sommige computers wel in een thuisgroep te zetten en anderen niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan