Windows7 vindt geen updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opnieuw installeren heeft geen nut. Wat wel nut heeft is een image maken van je windows na een verse installatie inclusief alle updates en virusscanner. Als je dan weer eens een verse installatie nodig hebt zet je de image terug.
???
Wat is het verschil tussen die 2?
en hoe krijg je een verse installlatie als
Opnieuw installeren heeft geen nut.
Kan je niet volgen..

Verder schrijf je in iets andere woorden exact wat ik schreef.... dus wat voegt het toe, erg verwarrend vor de TS....

Laatst bewerkt:
@andre@home : kijk eens naar bericht 13 en dan met name de regel die met de lichtblauwe woorden 'surs voor........' begint .............
Over verwarrend voor TS gesproken........... ;) Kijk dan naar de gelinkte 'surs' in jouw bericht (20)

Verder ben ik gedeeltelijk eens met stelling (en deels dus ook niet) dat opnieuw installeren weinig zin zal hebben. Windows blijft Windows en het zou dus tóch zomaar kunnen dat na een volgende installatie het e.e.a. wel goed functioneert. Waarom ik het dan gedeeltelijk wel eens ben met die stelling? Stel dat de user software heeft geïnstalleerd die oorzaak is van het probleem / of onbewust een andere handeling heeft verricht én user doet dit na een volgende installatie weer, dan helpt een nieuwe installatie niet nee.
Daarom denk ik dat een nieuwe installatie wel zin heeft, maar dan wel kaal en na de kale installatie onmiddellijk update uitproberen.

Laatst bewerkt:
Sorry voor het dubbelen.
Aan de gehyperlinkte tekst zie je niet welke MS site het is, daarom had ik hem er compleet neergezet.
Anders was het wel opgevallen; bij zoveel links die alleen als korte tekst weergegeven wordt is het errug veel werk voor ons om alles na te lopen...

Bij de meeste problemen die ik hebben de gebruikers iets gedaan waarmee dit soort zaken ontstaan.
Als er een KB van MS komt bij de standaard patchdagen..... die problemen veroorzaakt... dan is het huis overal te klein en zingt het zo rond...
En komt er vaak een patch..
Wel... de meeste gebruikers updaten niet zo snel meteen na een standaard patchdagen..... .... de kans dat het daardoor komt acht ik dus niet zo groot...
Gebruikers updaten ihmo eerder te weinig dan altijd....

Hallo.
Ik heb op de laptop van mijn dochter, een Acer Aspire 5535, Windows7 pro geïnstalleerd na format C.
Ik ben nu al uren en dagen bezig met zoeken naar Windows updates maar hij vindt niets.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

@Stella-Fornax, er is toch wel verbinding met het internet ;) :D ...............?

Ik ga er ook vanuit dat het voor 99% onmogelijk is dat dat de oorzaak is, want als ik de berichtjes van TS zo teruglees, dan geloof ik niet dat ze dát over het hoofd heeft gezien. Ze is in staat Windows te installeren en als je dan niet kunt updaten dan valt het geoefend oog ongetwijfeld een keer op het internetverbindingsicoontje rechts onder. Verder is Windws ook geactiveerd dus er moet wel verbinding zijn (geweest...........) met het w w w

Daarnaast, wat jij in het onderste gedeelte van bericht 24 schrijft kán de oorzaak niet zijn, er is op die machine nog nooit een update binnengehaald.

Laatst bewerkt:
Daarnaast, wat jij in hey onderste gedeelte van bericht 24 schrijft kán de oorzaak niet zijn, er is op die machine nog nooit een update binnengehaald.
Ik schreef toch ook al"
de kans dat het daardoor komt acht ik dus niet zo groot...
maar als de update vanaf het begin het niet deed.. dan kan het niet echt niet.
Het probleem is. .. is mijn ervaring... mensen doen meer dan ze hier schrijven.... dus ik laat een kier open...

Er zijn zoveel problemen met Windows update... en hier hebben we ze nooit... das toch wel typisch, dus ik vermoed dus user-gebonden probleem... maar wat ze dan doen (AVG probleem op bepaalde systemen?)

Daarom denk ik dat een nieuwe installatie wel zin heeft, maar dan wel kaal en na de kale installatie onmiddellijk update uitproberen.

Ik ga straks opnieuw Windows Installeren en direct daarna de updates, op een verse Windows.
ik laat het nog weten.
Bedankt zover en tot horens!

Oké, succes en ja graag, laat even weten of het na een kale installatie wel lukt.
Voor mij (en ik neem aan ook voor de andere posters in dit topic) is het wel interessant om te weten wat je na de installatie er allemaal al op hebt gezet. Wellicht dat één van ons aan de hand van door jou geïnstalleerde progjes kennis heeft van problemen met zo'n progje in relatie tot bijv. de updatefunctie van Windows.
Sowieso is het handig om te weten wat je na Windows allemaal hebt geïnstalleerd, het kán ons mogelijk in een bepaalde richting wijzen.

Heb je de moederborddrivers (chipsetdrivers) gelijk ná Windows geïnstalleerd? Het ontbreken daarvan wil ook nog wel eens tot raar gedrag van een computer leiden. (Niet dat ik een relatie wil leggen tot Windows update, want dat zou een nieuwe zijn die ik dan nog niet eerder heb gehoord).

Laatst bewerkt:
Eindelijk voor elkaar.
Na een verse installatie heb ik via het volgende forum
" http://www.nucia.eu/forum/threads/7...oor-zoeken-naar-updates-zonder-iets-te-vinden "
het Simplix pack opgehaald en 80 updates geïnstalleerd.
Daarna na ca. 3 uur vond de PC 129 updates.
Na installatie van de updates was het weer al vanouds, diverse malen updates gezocht en gevonden.
Hij vindt nu geen updates meer na ik schat zo'n 260 totaal.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Joop.

Oké, doordat jij middels dat Simplixpack de updates 'geforceerd' binnen hebt gehaald zullen we alleen nooit weten of de kale installatie wel een werkende update zou hebben opgeleverd. Ik heb het bericht doorgelezen waarnaar je linkte en toen las ik iets wat ik je vergeten ben te vertellen. Ik heb mijn huidige Win 7 installatie 1x opnieuw gedaan (schone installatie) en het heeft ook bij mij toen iets van 3 uren geduurd voordat ik 'verandering' zag in het updatescherm. Van de ene op de andere seconde veranderde het 'zoeken naar updates' in "232 updates gevonden". Heb jij 2 tot 4 uren gewacht of heb je eerder afgebroken?

Updates zoeken stond niet automatisch maar: Naar updates zoeken maar laat mij bepalen etc.
Het zoeken duurde ca. 3 uur waarna hij meldde dat er 129 updates waren.

Oké, doordat jij middels dat Simplixpack de updates 'geforceerd' binnen hebt gehaald zullen we alleen nooit weten of de kale installatie wel een werkende update zou hebben opgeleverd.
Dat komt me bekend voor ...... nog niet zolang geleden schreef ik nog;
Het probleem is. .. is mijn ervaring... mensen doen meer dan ze hier schrijven.... dus ik laat een kier open...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan