Windows7Home Premium " Blauw scherm" bij internet browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Beste lezer,

Omdat op mijn Laptop om onbegrijpelijke redenen steeds een blauw scherm verscheen als ik op internet zat heb ik helemaal opnieuw geinstalleerd. Ik heb een HP pavillion D7 met Windows7 Home premium.

Nadat laptop opnieuw was geinstalleerd -met behulp van het recovery programma van HP- (met alle Windows updates ben je daar toch een goed deel van de middag mee bezig) wilde ik op de NPO-site (van de NOS) live naar tennis kijken -als ik me niet vergis had je daar eerder Silverlight voor nodig- Daar ontving ik wel het geluid maar geen beelden....en vervolgens...verscheen dat hatelijke blauwe scherm weer.

Ik weet dat je dan eerder codecs (of zoiets) nodig had. Bij HP is mijn garantie inmiddels verlopen en niet meer geldig. Men adviseerde mij opnieuw te installeren (maar ja, dat heb ik zojuist al gedaan)

Blij met iedere suggestie. (o ja, voor wat betreft het blauwe scherm daar heb ik alle stappen die ik op internet kon vinden in eerdere instantie (dus vóór de herinstallatie) al (vele malen) doorlopen, maar dat bood geen soelaas)

Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn? Of heeft iemand dit zelf ook gehad...wat was toen de oplossing?

Groet,

Jan

Om te beginnen zou je hier die bsod codes eens kunnen plaatsen.
Een bsod kan heel veel oorzaken hebben, nu wordt het een speld in een hooiberg zoeken.

Dat zij de stopcodes die in het blauwe scherm wordt weergegeven achter "stop:" Meestal wordt er ook een bestandsnaam genoemd, ook die dan graag vermelden.
voorbeeldje:
890.jpg

Hoe maak je een printscreen van dit blauwe scherm...windows is dan toch al weg?

Ik zag, na heropstarten wel een bestandje verschijnen in c:\windows\minidump.... is dat wat?

Ik weet niet hoe je dit leest.....het is een dmp-bestand (ik kan het niet benaderen, noch openen). Tijdens mijn pogingen om dit te schrijven heb ik alweer 2 blauwe schermen gehad....

Misschien een merkwaardige oplossing: ik gebruik niet langer Internet Explorer, maar in plaats daarvan OPERA. Ik merk meteen dat er geen blauwe schermen meer ontstaan...ik heb ook op de eerder genoemde sites nu wél geluid en beeld en blauw scherm heb ik de hele dag nog niet gezien. Hoewel ik dit een onbevredigende oplossing vind want ergens zit er dus een fout die niet is opgelost.

Het liefst zou ik de internet Explorer helemaal van mijn systeem slopen maar ik heb geen idee of dat wel kan. In ieder geval dank voor het meedenken....

Jan

mmm, er kunnen verschillende oorzaken zijn.

Probeer eerst via een anders computer de internet driver te downloaden voor je computer met het probleem!

Unistalleer de huidige internet driver van de probleem computer
restart de computer
Installeer nu de driver die je via de andere pc hebt gedownload op de andere pc.

Blauwe schermen kunnen vaak door drivers veroorzaakt worden
Maar ook door anderen gevolgen omdat we niet weten om welke foutmelding weten wij dus niets specifiek.

Laat me dan iets weten of dit je al geholpen heeft?

Mvg

Zettekakkers:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan