windows98 2nd edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Berichten
271
een netwerk van 30 pc's, een pc die erbij komt, maak een image met ghost, zet hem op de 31ste pc, maar als ik daarna probeer in te loggen krijg ik de melding het netwerk heeft u gebruikersnaam niet kunnen valideren, meldt aan met juiste gebruikersnaam en wachtwoord, het is de juiste gebruikersnaam, ik denk persoonlijk dat de 31ste pc dezelfde computernaam gebruikt als de pc die geimaged is, waardoor hij deze melding geeft, maar ik kan de computernaam ook niet veranderen in de veilige modus, ook kan ik niet inloggen als administrator, kan iemand mij hierbij helpen aub??
 
Als je bij het ilnloggen van een windows 98 machine op "annuleren" klikt, start de machine gewoon verder op.
Hierna kan je de naam veranderen.
Als je dat hebt gedaan kan je hem opnieuw lid maken van de werkgroep of het domein.
 
ja dat dacht ik ook maar dat lukt niet er is geen ok of annuleer knop aanwezig:confused:

bij sommige weer wel alleen dan geeft die de melding geef juiste gebruikersnaam en wachtwoord op :confused:
 
Heb je misschien ooit met policies zitten spelen?

Zo ja, verwijder dan alle policy bestanden op de machine. (.pol dacht ik)

Bij het inloggen weet ik zeker dat je op cancel of annuleren kan klikken.

Heb je er misschien aan gedacht om pas aan te sluiten oip het netwerk als je de naam hebt veranderd? misschien boot hij wel volledig als hij geen netwerk kan vinden.
 
Policies verwijderen heeft geen zin, omdat de wijzigingen al in het register zitten. een pol bestand brengt alleen de wijzigingen aan, het is dus niet zelf de wijziging.

Doe eens het volgende. Als je het aanmeldscherm ziet, geef je de toetsencombinatie ctrl-shift-esc. Nu verschijnt het taakbeheer. Klik op bestand en nieuwe taak en vul daar in explorer en klik op ok. Windows zal nu doorstarten.

Nu moet je bij de netwerkidentificatie kunnen. Gooi de pc eerst uit het domein. Start opnieuw op. Daarna kan je de computernaam veranderen en hem eventueel weer in het domein hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan