Windows98 herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
189
hey,

ik heb hetzelfde probleem, maar dan met windows 98. als er geen besturing systeem op de comp staat, start ie in DOS mode.. daarna doe ik de W98 schijf erin maar hoe kan in die dan starten via DOS? D:\ en E:\ geven invalide drive specification, evenals de andere 24 letters van alfabet die ik heb geprobeert..
 
Hoi !

Wordt je CD-speler wel herkend in het BIOS ?

@oppafashionnl: hier: www.bootddisk.com kun je evt. 4 opstartfloppy's voor Win2K downloaden.

Greetz,

Harry.
 
De CD speler maakt wel van die 'lees geluiden' dus ik denk dat ie wel herkent wordt..
 
Hoi, dank voor je reactie.

Ik heb de stappen ongevolgd zoals die op die website staan. Maar nadat ik heb geformatteerd en ik type cd win98 in krijg ik -Invalid Directory- error. Als ik -E:\- type krijg ik -Not ready reading drive E. Abort, Retry Fail?- waarna ik niet meer verder kan.

De windows 98 CD zit in de bovenste drive van mn PC. Daaronder zit een brander. Daaronder zit mijn bootfloppy.

win98menu3.jpg


Op de zesde regel staat op het plaatje Drive F. Bij mij staat ook drive F, maar daaronder nog een drive letter. Ik heb het gevoel dat dit de oorzaak is van mij error, weet je wat ik hiertegen kan doen?

Alvast bedankt,

Julian
 
Laatst bewerkt:
Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet zo netjes in te breken in andermans vraag
 
heb de andere drive ontkoppeld, en de w98 CD eens goed schoongemaakt. Nu kon ik setup.exe runnen en nu zit ie in de w98 setup. Vervolgens loopt de hele boel vast.

daar wordt je toch moe van.. -.-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan