Windows98 loopt vast bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisDude

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Dag mensen,

Ik heb onlangs win98 geinstalleerd op een vrij oude laptop. Omdat er ook geinternet gaat worden met deze computer, heb ik ook een virusscanners geinstalleerd. Het probleem is echter dat wanneer ik een willekeurige virusscanner (heb er inmiddels 3 geprobeerd) installeer, Windows vastloopt bij het afsluiten (bij het scherm 'Windows is bezig met afsluiten' oid). Wanneer ik geen virusscanner heb geinstalleerd, dan doet dit probleem zich niet voor.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Chris

Suggestie:

- Oude, (tot nu toe, in mijn eigen ervaring & vlgs. het ZA forum) superstabiele versie van ZoneAlarm Free installeren als firewall. Hier te downloaden. Na installatie aangeven in Overview -> tabblad Preferences dat de updates Manual moeten (nl. de nieuwste versies ondersteunen geen W98 meer...).
- Jammer dat je niet genoemd hebt welke AV-software je al geprobeerd hebt. Werkt Avg Free niet op die W98 machine? (http://free.grisoft.com)

Tijs.

Ik heb AVG ook geprobeert, opstarten duurt dan ontzettend lang en heb het zelfde probleem met afsluiten. Verder heb ik Avast geprobeert en nog wat anderen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Het frapante is dat wanneer ik de virusscanner deinstalleer, dat WIndows wel gewoon afsluit. Wel zo plezierig, aangezien het opstarten dan ook probleemloos gaat zonder foutmeldingen etc.

Vriend van me heeft gisteren een laptop W98 Second Edition (UK) met zowel AGV Free als Zonealarm Free ingericht, en geen (afsluit-)problemen.

Het zal een ander probleem zijn, maar ik kan van hier uit niet nagaan welke dan...
Handdoek in ring, voor wat mijn input betreft, maar kijk wel nog even op

hier
hier
hier
hier

Deze artikelen heb ik vroeger ook al gebruikt om shutdown problemen op W98 te lijf te gaan.

Succes, en laat ons weten of je er wat aan gehad hebt.

Tijs.

Probleem opgelost

De specs zijn: MediaGX 233 MHz, 32 MB RAM, 2.1 GB hard drive, 12.1 in. HPA Passive Matrix, CD-rom etc etc. Echt een oud beestje dus....

Ik heb in msconfig de optie "snel afsluiten" uitgezet (zodat hij nou 'traag' opstart) en nu heb ik geen afsluitproblemen meer icm de virusscanner. Het opstarten duurt nu alleen wat lang, maar ik ben bang dat daar verder niks aan te doen is.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Groet Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan