Windows98 traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwekkel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Pc start normaal op.
Ik start systeemmonitor.
CPU load is enkele procenten.
Ik start Internet explorer en de load gaat naar 100%.
Als de pagina is geladen blijft de load steken op ca. 70 %. Zelfs als ik Internet Explorer afsluit.:confused:

Nu komt het: open ik www.msn.nl zakt de load weer naar enkele procenten en werkt de pc weer normaal.
Sluit ik deze pagina schiet de load weer omhoog.

Dit volg ik even niet meer....
Pc gechecked op spyware en virussen.
Ook heb ik getracht proces voor proces te stoppen maar het probleem blijft.

Geplaatst door m@rio
Ja probeer dat eens op een 98 machine ;)
Herstelmogelijkheden genoeg. :)

Probeer eerst Internet Explorer eens te herstellen: ga naar Start > Uitvoeren, typ msinfo32 en klik op OK.
Ga dan naar Extra > Reparatieprogramma voor Internet Explorer. Kies Internet Explorer herstellen en klik op OK.

Heeft dat geen resultaat en bestaat het probleem nog niet zo lang, dan kun je een registerkopie terugzetten van een moment waarop het probleem zich nog niet voordeed:
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl of F8 ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc.
Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Als dat ook niet helpt kun je Windows over de bestaande installatie heen installeren. Duurt ongeveer een half uur.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Tijdens deze procedure worden fouten in het register en in systeembestanden gerepareerd.
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat er iets geladen word wat niet de bedoeling is, je zou het onderstaande eens uit kunnen voeren.

Windows 98 gebruikers hebben de optie Systeem herstel niet,
Zij kunnen de nu volgende mogelijkheid gebruiken, die overigens ook op andere Windows systemen van toepassing is.

Attributen uitschakelen met MSConfig

Start de computer in veilige modus.
Ga naar Start, Uitvoeren en type MSConfig.
Kies de tab Opstarten en verwijder de vinkjes voor alle programma’s die worden opgestart, maak je geen zorgen, want je kunt ze later gewoon weer aanvinken.
Sluit het venster af en start de computer opnieuw op, dit keer een normale start.

Als alles normaal werkt kun je de vinkjes weer aanzetten. Zet ze niet allemaal tegelijk aan, als op zeker moment de computer weer in storing valt dan weet je wie of wat de boosdoener was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan