windowsmail meerdere accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hallo allemaal ik zit met het volgende.

Ik heb in vista windows mail 2 accounts geplaatst. 2 van mij internet provider waarbij je aparte acounts kunt aan maken.

Het zijn alleen 2 verschillende mail adressen maar allebij met mijn naam erin dus bijvooprbeeld
piet@ en pietje@

Nu wil ik het eigenlijk zo instellen als er dus naar mijn ene mailadres gestuurt word dat die in een eigen map terecht komt en met de andere net zo.

Dit heb ik gedaan via: extra en dan berichtregels.

daar heb ik bij :

1: selecteer de criteria voor de regel:

Daar heb ik aangevinkt voor alle berichten

2: selecteer de acties voor de regel:

daar heb ik aangevinkt verplaatsen naar een bepaalde map

3: regelbeschrijving heb ik de map aangeklikt waar het heen moet. (email1)

4: naam van de regel:

Daar heb ik dus het mail adres in getypt. piet@

Bij het andere account precies het zelfde gedaan alleen naar een andere map vermeld (email2) en als regel mijn andere mail adres in getypt. pietje@

Nu krijg ik gewoon van bijde mail adressen de mails binnen in 1 map :confused:

wat doe ik nu niet goed , of wil dat niet op deze manier?

Wie kan mij verder helpen

Alvast bedankt

Ik heb hier geen Live Mail, maar in Outlook Express kun je in berichtregels aangeven van welk e-mailaccount je de berichten wilt plaatsen in een map, dus niet o.b.v. de geadresseerde.

Dit is ook veel zuiverder, want, stel dat jouw e-mailnaam niet in het AAN: veld of het CC: veld voorkomt, maar het mailtje via een BCC: bij jou binnenkomt (jouw e-mail naam is dus nergens vermeld in het mailtje), dan werkt jouw methode al niet meer.

Kijk dus of díe optie mogelijk is in jouw berichtregel(s). Zie hieronder (en in de bijlage) hoe dat er in Outlook Express uitziet. Gaat mij hier vooral om hetgeen in het eerste vakje staat, dus niet zozeer om de verplaats-actie.

Succes,

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• outlook_express_berichtregel_emailaccount.JPG
    outlook_express_berichtregel_emailaccount.JPG
    54,3 KB · Weergaven: 325
Laatst bewerkt:
He super bedankt voor de tip. Inderdaad deze staat er ook tussen.:thumb:

Maar wat moet ik dan bij bericht regel in typen dan , of hoef dat dan niet?

Inderdaad de functies wat ik nu in gevuld hebt is niet zuiver.

Alvast bedankt weer

Je selecteert eerst de opties. Dan in het onderste vakje zul je zien dat de selectiecriteria (in dit geval: Welk e-mail account en welke map moet de mail naar toe) nog niet bekend zijn, maar blauw gekleurd. Klik op het blauw gekleurde en doe de juiste bijbehorende keuze. Ik heb dus (in mijn voorbeeld) gekozen dat pop3.XXXXX.nl het e-mail account is en de map InboxAnderAccount de mailmap waar de mailtjes dan naar toe moet.

Hopelijk heb ik hiermee goed begrepen waar je vraag van zojuist over ging.

Tijs.

ja dat snap ik maar ik bedoel bij punt 4 Naam van de regel, wat mpoet ik daar nu invullen want daar typte ik het mail adres neer

De naamgeving van de berichtregel mag je helemaal zelf kiezen. Het maakt niet uit wat je daar invult, zolang de naamgeving niet conflicteert met de naamgeving van evt. andere berichtregels die je al zou hebben.

Dus je zou (bijv.) als naam van de regel iets kunnen maken als: VerplaatsMailVanPietNaarEigenMap

[Je hebt totaal maar 1 berichtregel nodig, want je hebt maar 2 e-mail accounts. De 'gewone' mail (dus 'van het andere e-mail account') komt dan in de normale Inbox / Postvak IN binnen.]

Tijs.

Het is gelukt. heb in de regel het mail adres gezet en werkt.:thumb:

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan