Windowsmap recent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
De windowsmap recent is een beveiligde map. Hoe kan ik die eventueel toch leeg maken.

Windows 7 home, x64
 
Recent is wel een groot begrip in de windows 7 wereld, je hebt "Recent network places", "Recent Searches", enz... welke map is de juiste? en waar staat deze?
 
Ik las ergens over de map met die naam, waarin kennelijk
alle historie van welke programma's je hebt gebruikt op de pc,
alsook op internet. Anders dan b.v. de Google-geschiedenis.
Die heb ik volledig UIT gezet.
 
Als je je PC wilt opruimen dan kun je CCLEANER gebruiken. Dan kun je tenminste niet zoveel stuk maken :)

Maar de recent folder, zoals die gekend is in windows 98 en XP is in windows 7 te vinden onder C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent. Maar die heet nu Recent Items.
 
Ruimt CCleaner echt alles op (van je gebruik) ?
En die map Recent Items, kan je die leeg maken ?
Overigens gebruik ik Clean Disk Security, een progje om het een en ander op te schonen.
Ik gebruik het in feite, om te voorkomen dat kwaadwillenden de door mij gebruikte
gebruikersnamen en wachtwoorden zouden kunnen achterhalen. Die worden sowieso fysiek van de HD verwijderd.

Verder, in de map :
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent\CustomDestinations
staan 2*c8*86*eab*4*a1.customDestinations-ms bstanden. Kan je die verwijderen ?
 
Laatst bewerkt:
Die kun je gewoon leeg maken, in deze map staan alleen maar snelkoppelingen. CCcleaner ruimt écht alles op, je moet wel op het begin scherm e.e.a. aanvinken.
 
Oke, bedankt.
Maar ken je het programma Clean Disk Security ?
Na een run van dit progje is dan echt alles van de HD, want als ik erna Recuva run,
zie je helemaal niets meer. Terwijl na de run van CCleaner, zie je juist nog
van alles, dat eventueel (met Recuva) terug te halen is. Dat is het verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan