WindowsME - Formatatie/herinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperSiN

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Berichten
13
Ik zit met een probleem met iemand zijn computer.
Het is een echt oude computer met een zeer slechte 3D kaart.
Dat is ook het eerste probleem, vroeger konden ze perfect tegen 800x600 en 16bits kleuren draaien. Nu, slechts 16 kleuren en 640x480!

De 3D kaart noemt S3 Trio 3D.
Veranderen van settings lukt niet. drivers zijn geinstaleerd. (ik heb fotos indien nodig.)

Ik heb aangeraaden een nieuwe PC te kopen want deze is echt al pre-historish. ik zou zeggen dat bijna niet meer te redden is. ik kan nog altijd proberen formatten, maar hij draait onder WindowsME en ik geraak niet direct in BIOS. Maar niet iedereen heeft direct zin geld uit te geven aan een nieuwe pc, uiteraard!

Wat denken julie? een deftige format en windows98 erop of een nieuwe pc?
specs:
OS: MS Windows ME
DirectX: DirectX 9.0b
CPU: Intel Pentium III, 500 MHz
Moederbord: IBM 6862H7A
Geheugen: 320 MB SDRAM
Video kaart: S3 Trio3D (4mb)

Dank bij voorbaat.
 
Ho ho, zo te zien is de standaard VGA driver geinstalleerd. Je moet ook de drivers van je S3 Trio installeren. Dan gaat het wel lukken.
 
Ok zal ik eens proberen

O ja, nog iets.
Internet (telenet) gaat min of meer, eigelijk is het de browser die niet werkt. zowel IE als Mozilla willen niet op starten.
MSN gaat nochthans perfect.



---------- edit -----------
Ok de kleuren werken nu perfect, ook de resolutie thnx jolo.
enkele problemen heb ik zelf al gefixed.
maar ik kamp nog steeds met deze 3 problemen:

1. Groot probleem
Internet gaat (msn werkt dus) maar geen enkele browser (IE/Mozilla) wil opstarten. ik kan dus niet surften.

2. 2 kleine problemen
bij het afsluiten zegt hij altijd "Het programma reageerd niet...." wachten ; Taakbeeindigen ; Cancel
en je moet redelijk veel Active desktop herstellen na het opstarten.


-- ook als ik MSN 7.0 wil instaleren zegt hij "MSN 7.0 could not be installed, your PC does not have the recommend system specs. Windows 98, windows ME, windows XP and Internet Explorer 6.0 or later are required"

maar IE6.0 zou er moeten opstaan, ookal start hij (en mozilla) niet op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan