windowsmelding rechtsonder op het bureaublad

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Een week geleden kreeg ik ineens een windowsmelding rechtsonder op het bureaublad .
Hoe krijg ik deze weg ?
Alvast dank .

Vaak met een kruisje erop?

Nee geen kruisje .
Er staat :
Windows 11 Home Insider Preview
Build 26100.ge_realese 240331-1435

Waarom heb je dan deze Home Insider Preview? Want je hebt namelijk een test-versie van Windows, en geen officiële consumentenversie.

AI-overzicht

Je kunt het watermerk van een Insider Preview-versie alleen permanent en correct verwijderen door je af te melden voor het Windows Insider Program of terug te keren naar een stabiele Windows-versie.

Stappen om het Insider-programma te verlaten
    • Ga naar Windows Update en kies Windows Insider-programma.
    • Selecteer de optie Geen preview-builds meer ontvangen (Stop getting preview builds) en volg de verdere aanwijzingen op het scherm.
    • Houd er rekening mee dat het watermerk pas verdwijnt na de eerstvolgende stabiele update of zodra je pc weer op een officiële release draait.

Alternatieve hulpmiddelen
Sommige gebruikers verbergen achtergronddetails via de Toegankelijkheidscentrum-instellingen om de zichtbaarheid van extra scherminformatie te verminderen, al lost dit de preview-build zelf niet op.

Deze windowsversie zat erop toen ik deze pc bij de mediamarkt heb gekocht .
Nooit probleem mee gehad .

Maar heb je hem zelf naar Windows Insider Program gezet? Dan moet je dat weer terugzetten.
Of je moet een goede reden hebben om test-features op eigen risico uit te willen testen. En eigenlijk vind ik het maar goed ook dat ze dit watermerk tonen. Dan kan je MS nooit aansprakelijk stellen bij eventuele schade bij testfatures, als je een screenshot levert.

Terug
Bovenaan Onderaan