Windowsupdate foutmelding 80072EE2

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Berichten
236
Heb op mijn pc een crash gehad met als gevolg een nw. HD moeten plaatsen. Op deze pc stond een versie Windows Vista Home premium SP1. Daarnaast had ik een recover disk met de fabrieksinstellingen en drivers en een versie Windows Vista .

De versie Windows Vista heb ik nu geinstalleerd op de nieuwe HD en de drivers van de recover afgehaald.
Maar nu wil ik updates bij microsoft ophalen maar krijg steeds de melding Foutcode 80072EE2, kan geen updates ophalen.

Iemand enig idee wat te doen.
Er staat verder nog geen enkel programma op. Ook geen firewall waarvan men zegt bij microsoft dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.
 
Manamana, die Fix heb ik ook al geprobeerd. Geen problemen aanwezig vlgs. proggie.



Bij deze linken krijg ik te zien dat er geen toegang is.

Zou het kunnen zijn dat ik op de nw. HD deze Vista niet kan installeren?
Er staat me vaag iets bij dat als je iets veranderd/vervangt in het systeem je de versie Windows niet meer kunt installeren. Het gaat om een oemversie.
Ik kan hem dus wel installeren vanaf de dvd maar geen updates binnen halen. Kan Microsoft dit dan blokkeren?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp. Heb via onderstaande linken hetgene gedownload en geinstalleerd zoals je hebt aangegeven.
Nu staat in het beveiligingscentrum de automatische update op groen. Of hij daadwerkelijk automatisch gaat updaten moeten we afwachten. Als ik namelijk de opdracht geef om naar updates te zoeken komt hij toch nog steeds met dezelfde melding, 80072EE2.
 
Deze probleemoplosser "Veelvoorkomende problemen automatisch onderzoeken en oplossen met Windows Update" kan uw probleem misschien automatisch verhelpen.
 
Helaas ook dat had ik al geprobeerd. Biedt geen oplossing. Ben al de hele dag aan het googelen geweest. Deze foutmelding gebeurt erg veel.
Windows verwijst naar Windows Communities. Daar alles doorgespit maar geen oplossing gevonden. Kan daar de vraag ook plaatsen maar ik ben bang gezien het aantal dat daar ook niet verder komt, het vergeefse moeite is.
Windows Vista wordt niet meer kosteloos ondersteunt door Microsoft dus ik ben aan het overwegen een andere versie van Windows aan te schaffen.
 
Mhha hardnekkig zijn, maar dat proberen wij ook vaak te zijn. :D Hier dan al geweest. Klikje Wellicht toch nog eens hier kijken. Klikje
 
Laatst bewerkt:
Ook deze mogelijkheden had ik al doorgenomen. Geen oplossingen voor mijn probleem.:shocked:
 
Ok, dit is de omschrijving van die foutcode:

0x80072EE2 -2147012894 ERROR_INTERNET_TIMEOUT

Zover ik deze ken & wat er over geschreven word, is het waarschijnlijk een AntiVirus, FireWall, HOSTS-bestand of Proxy die dwarsligt. Probeer de stappen in de KB eens een voor een, & kijk na elke stap of het werkt (mogelijk pas na een herstart):

http://support.microsoft.com/?kbid=836941

Vista met ServicePack 2 word trouwens nog steeds ondersteund, heb ik zelf hier. Verder lukt het me om zelfs op soortgelijke wijze als ik eerder beschreef om een Windows 2000 weer automatisch te laten updaten.
 
Dan kun je MBAM er op los laten. Alle aangegeven oplossingen ten spijt het werkt niet. Dus je hebt servicepack 2, want deze wordt wel ondersteund. Dan kun je dus dit doen schoon opstarten. Klikje moet je wel SP2 hebben.
 
Hele weekend bezig geweest met alle opties hierboven aangereikt maar het is me niet gelukt. Hij blijft de foutmelding aangeven. Nog nooit eerder gehad!:(
Heb de pc vanochtend weggebracht en nu maar hopen dat het weer in orde komt.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.:d
 
Tja soms alle aangegeven oplossingen ten spijt. Er is dus geen oplossing. Grrrrrrr..... Jammer dat het niet mocht baten ondanks alle inspanning van allen. Graag gedaan he. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan