Windowsupdate onderbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

justadude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Beste iedereen die dit leest,

Ik heb al een tijdje het probleem dat wanneer ik mijn laptop afsluit, de update wordt onderbroken. Vervolgens als ik dan later mijn PC opstart, gaat hij de ''updates configureren'', waarna hij ook na 8% aangeeft dat het niet geconfigureerd kan worden en start de PC opnieuw op. Dit blijft hij doen en handmatig updaten doet hij 100%, en toch geeft hij daarna bij het afsluiten weer nieuwe updates aan en begint het weer als vanouds.

Het zou fijn zijn om te weten om welke updates het gaat i.c.m. de weergegeven foutcode.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\update.log"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:finderrorupdate.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → finderrorupdate.batAls administrator uitvoeren

Post dit log.

Mocht dit niets opleveren, wil ik je vragen C:\Windows\\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log te uploaden op http://www.mijnbestand.nl en de link te plaatsen in je volgende reactie.

Ok, er zijn meerdere updates die zich niet willen laten installeren, maar laten we proberen eerst de .NET Framework updates te corrigeren:

Stop eerst de Windows update service:
  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuauserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework 4 grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuauserv.

Laatst bewerkt:
1e stap, geeft hij aan: Ongeldige service naam, na uitgevoerd als administrator

Helaas, is het probleem bij de 2e keer opstarten weer teruggekomen achteraf was dat omdat ik toen pas de stap net start wuauserv had gedaan.
Nu is het wederom terug,ik ga meteen maar een stomme vraag stellen maar ik heb de stappen gevolgd en heb versie 4 verwijderd en 4.5 gedownload heeft het daar mee te maken of is het handiger om opnieuw een updatelog te sturen?

Beste is een nieuw updatelog te posten, omdat zoals ik al eerder aangaf het log meerdere updates vermeldt.

1. Voer de diagnose en geautomatiseerde probleemoplosser uit.

2. Zorg dat de benodigde services correct werken.
Combineer [windowstoets & r] -> typ: services.msc Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Background Intelligent Transfer Service.
Klik op het tabblad Algemeen onder Opstarttype op Handmatig en klik op Toepassen.
Klik op het tabblad Aanmelden en controleer of de service is ingeschakeld in alle weergegeven hardwareprofielen.
Klik op het tabblad Algemeen, klik op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Modules Installer.
Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Event Log.
Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op de Windows Update-service.
Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Software Licensing.
Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Sluit het venster Services en probeer de updates voor Windows opnieuw te installeren.

3. Problemen installatie en diagnose

4. Microsoft Fix it!
Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Sla het programma op op het bureaublad. Open vervolgens Microsoft Fix it en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

5. Maak gebruik van een reparatietool
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Voer System File Check uit en maak ook het herstelpunt en de backup van de registry.
Vink in het keuzemenu in ieder geval aan:
Reset Registry Permissions
Register System Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore Important Windows Services

6. Herinitialiseer Windows Update Componenten
1. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
6. Herstart de computer
7. Als bovenstaande niet geholpen heeft, voer dan de Microsoft Fix it tool uit:

Hoe kan ik Windows Update-onderdelen herstellen?

7. Als dat niet helpt, dan kun je als gebruiker van een eerlijke Windows versie gratis hulp vragen aan Microsoft bij Windows Update

Laatst bewerkt:
Oplossing 4, was degene die me weer geholpen heeft. Ik denk dat het deze keer echt opgelost is ook. In ieder geval bedankt!
Mocht het toch later weer anders aangeven dan zie je het vast wel weer verschijnen :P

Het probleem is weer terug, gisteren waren de updates geïnstalleerd (had nog 5 optionele) had ik nog gecontroleerd bij windows updater en na vandaag weer mijn laptop aan te zetten ben ik weer terug bij af.. Het begint erg vervelend te worden..

Haal het vinkje weg bij "aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates.
attachment.php
.

Nu verwijder je alle onlangs geïnstalleerde optionele updates. Installeer vanaf nu alleen "Belangrijke updates"

Wederom een Noob vraag, maar waar kan ik het beste deze updates verwijderen en vanaf welk moment(/datum)

Hier: Start > Alle programma's > Windows Update > Geïnstalleerde updates..

Wat ik bedoel is dat daar updates vanaf het begin (qua datum) in staan en ik niet weet welke verwijderd kunnen/moeten worden zonder hier schade mee aan te brengen

Haal ze weg vanaf 27maart tot nu toe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan