windowsupdate veroorzaakt probleem vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
Om de laptop van een vriendin gereed te maken voor een draadloos netwerk wil ik hem eerst updaten en ook zorgen dat servicepack 2 erop zit. nu zit er win xp en servicepack 1 op. Telkens loopt hij vast als de automatisch geupdate bestanden geinstalleerd moeten worden, wat kan dit zijn en wat staat mij te doen?
 
Heb je wel een legale Windows?
Deze problemen kunnen dan n.l. voorkomen.
 
download SP2 eens handmatig en probeer dan nog eens automatische updates: grote kans datie nu niet meer vastloopt:)
 
Geplaatst door trick
Om de laptop van een vriendin gereed te maken voor een draadloos netwerk wil ik hem eerst updaten en ook zorgen dat servicepack 2 erop zit. nu zit er win xp en servicepack 1 op. Telkens loopt hij vast als de automatisch geupdate bestanden geinstalleerd moeten worden, wat kan dit zijn en wat staat mij te doen?

Welke foutmelding geeft die dan? deze foutmelding kan ons veel zeggen.
 
Telkens als ik op het ballonnetje klik in de taakbalk, wanneer de updates klaar zijn om geinstalleerd te worden.
 
Ik ga er van uit dat de versie legaal is. Hij is door een computerwinkel als OEM versie geinstalleerd. Ik dacht als service pack 1 erop zat dat hij dan legaal was? Is dat niet zo? Vlgs mij is de cd zelfs bij de laptop geleverd.
 
Die versie zal, voor u hopelijk, legaal zijn. Vermits het een OEM versie is, MOET aan de onderkant, of achterkant een sticker met de installatie key op plakken.

Is dit zo, even een mail sturen naar microsoft, en het probleem uitleggen. Gaat vlot hoor.
Is dit niet zo, dan maar terug naar de handelaar, want dan heeft hij een illegale er op gezet.
 
Dan kun je het natuurlijk altijd aan de cd zien.
Is het een copie of origineel met keurige tekst en de naam van de leverancier er op waaronder ook OEM versie? Het is vreemd dat je zelf servicepack 2 er op moet zetten :8-0:
Als het een kopie is..........terug gaan en origineel eisen.

Overigens gaat bij een illegale cd Windows keurig aan het installeren en dan halverwege krijg je de melding dat je nodig naar de leverancier toe moet. Einde verhaal. Even anders dan bij jou.

Mocht je al naar bed zijn. Morgen ga ik weg. Ongetwijfeld zullen de heer vanzwam en skelle je verder helpen.

groetjes Elisa
 
Het is een legale cd en er zitten ook 5 restoe cd-roms bij . Het zijn de originele die bij de laptop horen en er staat win xp + sp 1 op. Het rare is echter dat hij ook vastloopt (ik heb hitmanpro geinstalleerd) bij het draaien van adaware en spy sweeper . Steeds moet ik hem met de uit/aan knop opnieuw opstarten. Ctrl alt del werkt dan ook niet. De programma's zijn dan echt al bijna aan hun eind, dan loopt hij zonder reden vast?
 
Controleer voor de zekerheid eerst maar eens HIER of je geen virus te pakken hebt.

Probeer ook eens apart op spyware te scannen met Search and Destroy. Kijk wat er dan gebeurt.
 
Ga het direct proberen! Bedankt, ben net met systeemrestore gestart . Daarna doe ik de online bitdefender. Wordt duidelijk nachtwerk.
 
O ja, ik heb het ook een keer gehad dat Nvidia niet wilde lukken. Bleek dat ik een trojan had.
Download ook nog even The Cleaner.
Als je nou toch bezig bent :D
Zekerheid voor alles.

groetjes
 
Dat is een programma dat trojans opspoort.
Kun je via Google zo vinden.
 
Je wil het niet geloven maar bij de bitdefender loopt hij vast op het moment dat er ongeveer 105000 bestanden zijn gescand. Het begint er hard op te lijken dat er een virus of trojan zit ga nu proberen The Cleaner te draaien.
 
Doe dat in de veilige modus. Dan ligt er zoveel mogelijk stil. Altijd beter.
Ben benieuwd. Ik ben tot 3 uur op :D
 
En The Cleaner stopt na 35%. Hetgeen betekent dat ik geen kant meer op kan. Ik geef het op en ga naar bed!
 
O had dat nog niet gezien van die veilge modus doe dat dan toch nog maar even.
 
1 trojan gevonden!!!! Hebbes hij is al op 50% . Ben benieuwd of hij hem zo kan afronden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan